جزئیاتی از طرح مجلس برای حمایت مالی از افشاکنندگان مفاسد اقتصادی

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه مجلس گفت حمایت مالی از افشاکنندگان مفاسد اقتصادی یکی از محورهای طرح مجلس است، اما به نظر من مسئله اصلی در این رابطه، ایجاد حمایت‌های حقوقی و معنوی از سوت‌زنندگان مفاسد است، افراد باید اطمینان داشته باشند که در صورت اعلام و افشای فساد، مورد تعرض قرار نمی‌گیرند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیاتی از طرح مجلس برای حمایت مالی از افشاکنندگان مفاسد اقتصادی

به گزارش روابط عمومی مجلس، سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب فوریت طرح حمایت مالی از افشاکنندگان فساد در مجلس، گفت: یکی از راه‌های مقابله با فسادهای اقتصادی حمایت از افشاکنندگان و پشتیبانی قانونی از سوت‌زنی برای مقابله با مفاسد است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی مردم هر چند وقت یکبار شاهد انتشار یک خبر فساد در کشور هستند، روزی خبر می‌آید که یک مفسد اقتصادی دستگیر شده، روز دیگر مطلع می‌شوند که مفسد دیگری از کشور فرار کرده، این مسائل قطعا موجب تشدید ناامیدی در جامعه می‌شود.

وی گفت: بروز مفاسد اقتصادی در کشور، موجب بدبینی مردم نسبت به مسئولان شده است، بنابراین باید از تمام ابزارها از جمله حمایت از افشاکنندگان مفاسد برای مقابله با متخلفان استفاده کرد.

موسوی لارگانی ادامه داد: در شرایط کنونی افراد متدین بسیاری در سازمان‌ها، ادارات، وزارتخانه‌ها و بانک‌ها وجود دارند که از بروز تخلفات اقتصادی مطلع‌اند، اما جرأت افشای این تخلفات را ندارند، از این رو ما در طرح حمایت مالی از افشاکنندگان فساد به دنبال آن هستیم که از این افراد حمایت ویژه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از محورهای طرح مذکور، حمایت مالی از افشاکنندگان مفاسد اقتصادی است، اما به نظر من مسئله اصلی در این رابطه، ایجاد حمایت‌های حقوقی و معنوی از سوت‌زنندگان مفاسد است، افراد باید اطمینان داشته باشند که در صورت اعلام و افشای فساد، مورد تعرض قرار نمی‌گیرند یا اینکه سِمت و جایگاهشان به خطر نیافتاده و در کل مورد ستم قرار نمی‌گیرند. از این رو این مسئله نیز باید در طرح مذکور مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار