قمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد

توهین به رئیس‌جمهوری «تضعیف نظام» است

قمی: رئیس‌جمهوری مورد تایید نظام، مردم و رهبری است و توهین به ایشان جایز نیست/ به جای توهین به رئیس‌جمهوری باید طرحی ارائه دهیم که مشکلات مردم حل شود/ استفاده از پول بیت‌المال و بودجه شهرداری برای امور نظارتی جایز نیست

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه توهین به رئیس‌جمهوری که مورد تایید نظام، مردم و رهبری و مراجع است، جایز نیست، تاکید کرد کسی که توهین می‌کند خود ارزش و شخصیت لازم را ندارد و توجه نمی‌کند که توهین کردن به دیگران باعث مسخره شدن خود وی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
توهین به رئیس‌جمهوری «تضعیف نظام» است

محمد قمی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به توهین‌های اخیر برخی از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهوری، گفت: «یکی از خصوصیات بارز پیامبر اسلام، خلق عظیم و اخلاق نیکو و برخورد مناسب ایشان است و همین اخلاق خوب، باعث ترویج و تبلیغ اسلام شد. اخلاق و روش مسلمانان باید اخلاق و روش پیامبر باشد، اخلاق خوب داشته باشند. پیامبر اسلام هیچ وقت به کسی توهین نمی‌کرد و همین طور امام مجتبی و امام رضا، آن‌ها هم به کسی توهین نمی‌کردند. بعضی از افراد احتمال دارد از نظر سیاسی با رئیس‌جمهوری فاصله داشته و روش سیاسی ایشان را قبول نداشته باشند، اشکال ندارد ولی همه دلشان برای نظام جمهوری اسلامی می‌سوزد. وقتی انتخابات برگزار می‌شود و مردم به یک نفر رای می‌دهند و یک نفر رئیس‌جمهوری ایران می‌شود، آن رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهوری همه ایران است، احترام وی و حرمت ایشان بر همه واجب است.»

تضعیف رئیس‌جمهوری، آب به آسیاب دشمن ریختن است

وی ادامه داد: «به ویژه در زمانی که اسرائیل، آمریکا و همراهان آن‌ها شدیدا با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مخالفت و مبارزه می‌کنند، به طرق مختلف برای ایشان مزاحمت ایجاد می‌کنند، در این شرایط باید از ایشان حمایت کنیم. ما اگر انتقادی هم داریم اشکالی ندارد ولی تضعیف رئیس‌جمهوری، آب به آسیاب دشمن ریختن است.»

نماینده مردم پاکدشت در مجلس دهم افزود: «وقتی کس دیگری هم رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بود، ما هم از نظر سیاسی با ایشان مخالف بودیم اما به خود اجازه نمی‌دادیم توهین کنیم یا او را تضعیف کنیم. توهین به هر کس نه تنها رئیس‌جمهوری، از نظر شرعی و قانونی جایز نیست. کسی که توهین می‌کند خود ارزش و شخصیت لازم را ندارد و توجه نمی‌کند که توهین کردن به دیگران باعث مسخره شدن خود وی می‌شود. مردم وقتی به یک نفر رای داده‌اند و رئیس‌جمهوری شده‌اند و رهبر انقلاب و مراجع هم وی را تایید می‌کنند، مخالفت با وی درست نیست و کسانی که به وی توهین می‌کنند، زبون بوده و شخصیت پایینی دارند، حال هر کسی باشد.»

رئیس‌جمهوری مورد تایید نظام، مردم و رهبری است و توهین به ایشان جایز نیست

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «انتقاد باید سازنده باشد با هدف اصلاح و بهبود اوضاع. این انتقاد شایسته است ولی این نوع انتقاد هم روش دارد، اصول دارد نه اینکه ما بیاییم در فضای مجازی چیزی را بگوییم و برویم. رئیس‌جمهوری مورد تایید نظام، مردم و رهبری است و توهین به ایشان جایز نیست.»

قمی گفت: «وزیر خارجه کشورمان در سطح بین‌الملل مشغول تلاش‌های زیاد دیپلماتیک است، اینکه ما بخواهیم از تریبون‌هایی که در اختیار داریم او را مسخره کنیم، به او توهین کنیم و به روش‌های مختلف در تضعیف وی تلاش کنیم، طبیعتا این همدستی با دشمن است و ضربه زدن به نظام است. امام فرمودند که حفظ نظام واجب است. بنابراین اینگونه کارها خلاف شرع است، دوستان باید توجه کنند که رهبر انقلاب در همان قضیه آقای ظریف هم تاکید کردند که برخی از کارها خلاف شرع است.»

وی اظهار کرد: «توهین‌ها مشکلی از مملکت را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات می‌افزاید و باعث تضعیف نظام می‌شود. به جای توهین به رئیس‌جمهوری باید طرحی، برنامه‌ای ارائه دهیم که مشکلات مردم حل شود. مردم هم از مسئولان توقع دارند به جای اینکه به همدیگر چنگ و دندان نشان دهند سعی کنند تمام تلاش خود را برای حل مشکلات‌شان بکوشند.»

محمد قمی تاکید کرد: «نباید مسائل شخصی و سیاسی خود را با مسائل کلان کشور در این شرایط فعلی تحریم و کرونا، گره بزنیم. ائمه ما هیچ وقت مهر تایید بر توهین‌ها نمی‌گذاشتند. حتی امام هم به بنی صدر توهین نکرد. توهین از سوی هر کسی چه مجلس و چه هر کس دیگری نادرست است و باعث ایجاد کینه و اختلاف می‌شود.»

وی در پایان با اشاره به سفر برخی از نمایندگان در قالب فراکسیون محرومیت‌زدایی به صورت خانوادگی و با بودجه شهرداری مشهد گفت: «سفرها اگر با هدف مطلوب باشد، موثر است و نمایندگان طبق قانون می‌توانند در همه امور مملکت نظارت کنند اما استفاده از بودجه مملکت، بودجه شهرداری، پول بیت‌المال برای این کار نادرست است. مجلس به نمایندگان حقوق و امکانات می‌دهد تا در حوزه‌ها نظارت کنند. نباید حقوق و مزایای نمایندگان نامتعارف باشد به طوری که باعث تبعیض شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار