کشورهای آفریقایی برای پیوستن به کرسی های دائمی سازمان ملل تلاش می کنند

تهران (پانا) - برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی به بررسی افزایش فشارها از سوی کشورهای آفریقایی برای پیوستن به کرسی های دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد اختصاص دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کشورهای آفریقایی برای پیوستن به کرسی های دائمی سازمان ملل  تلاش می کنند

این برنامه به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی با اشاره به تلاش رهبران کشورهای آفریقایی از جمله رییس جمهور آفریقای جنوبی و رهبران آنگولا و نیجریه برای احقاق حق کشورهای آفریقایی از کرسی های شورای امنیت سازمان ملل متحد، درخواست آنها برای اصلاح ساختار حاکمیت بین المللی برای مقابله بهتر و موثرتر با چالش های صلح و امنیت جهانی را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.
در این برنامه ضمن واکاوی دلایل عدم پاسخگویی قدرت های جهانی به درخواست آفریقا (که اکنون سه کرسی غیردائمی دارد) برای نمایندگی دائمی در این نهاد عالی سازمان ملل به نقد و بررسی نحوه هماهنگی کشورهای آفریقایی با دیگر قدرت های منطقه ای در آسیا و آمریکای لاتین برای درخواست نمایندگی گسترده تر در شورای امنیت سازمان ملل پرداخته می شود.
بخش دیگر این برنامه با اشاره به از بین رفتن میراث فرهنگی هنری قاره آفریقا به دلیل تغییر اقلیم و سهل انگاری، تاثیر این امر در دامن زدن به تهدید کنونی میراث آفریقایی و نقش دولت های کشورهای آفریقایی در حمایت مالی از این میراث به رغم وجود چالش های اقتصادی مختلف را مورد بررسی قرار می دهد.
«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما به روی آنتن می رود.
این برنامه دوشنبه 28 مهر ساعت 12:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار آن نیز دوشنبه ساعت 22:00، سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار