برپایی بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی در فارس

شیراز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص رفع مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی کرونا در فارس، از تصمیمات این دانشگاه به منظور برپایی بیمارستان صحرایی و تخصیص بیمارستان پشتیبان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برپایی بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی در فارس

مهرزاد لطفی امروز در یکصد و هشتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، ضمن پیگیری روند نمونه‌گیری کرونا در روز گذشته تاکنون در آزمایشگاه‌های تشخیصی؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک و دارای علامت در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

لطفی از افزایش موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید ۱۹ در سطح استان خبر داد و از مردم خواست تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی، از افزایش این روند خطرناک در فارس جلوگیری کنند.

در این نشست، بررسی نیازهای مراکز درمانی و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، تامین منابع، تجهیزات، نیروی انسانی و تغییر کاربری و بازسازی بخش‌های مختلف بیمارستان برای خدمت رسانی به بیماران کووید۱۹ در اولویت قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از بررسی پیش‌بینی و انجام تدابیر لازم برای تامین تجهیزات موردنیاز در آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی، راه اندازی بیمارستان صحرایی، نقاهتگاه و بیمارستان‌های پشتیبان در این استان خبر داد.

عبدالرسول همتی روز گذشته نیز از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در فارس خبر داد و مجموع آمار جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان هزار و ۱۵۴ نفر اعلام کرده است.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هزار و ۸۶ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۱۶۱ نفر از آنان وحیم گزارش شده و در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار