زهک در میان مراکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی کشور برتر شد

زاهدان (پانا) - رئیس مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی زهک عنوان کرد در ارزیابی کمی و کیفی ماه سپتامبر سازمان هواشناسی کشور زهک با کسب 100 امتیاز به صورت مشترک در صدر برترین مراکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی کشور قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
زهک در میان مراکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی کشور برتر شد

سهراب شیبانی در گفت وگو با پانا اظهار کرد: در این ارزیابی این مرکز بالاتر از 18 ایستگاه هواشناسی کشاورزی نظیر اکباتان همدان، اهواز، اردبیل و نجف آباد اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی ماهانه فعالیت های مراکز تحقیقات کشاورزی را ارزیابی می کند، ادامه داد: ثبت اطلاعات روزانه، وضعیت تولید محصولات هواشناسی کشاورزی و ارسال گزارشات روزانه بخشی از شاخص های این ارزیابی است.

رئیس مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی با بیان اینکه این مرکز بیش از 25 سال قبل تاسیس شده است، افزود: شهرستان زهک در شمال استان از قطب های کشاورزی استان است که بخش قابل توجهی از گندم مورد نیاز استان را تامین می کند.

شیبانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت داده های هواشناسی در فعالیت های کشاورزی به ویژه در شمال استان که در تابستان ها با بادهای 120 روزه و در زمستان ها با سوز بادها درگیر است، توصیه می شود کشاورزان عزیز قبل از فعالیت های کشاورزی به توصیه های هواشناسی کاربردی توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هواشناسی کشاورزی برای افزایش بیلان تولید محصولات و کاهش آسیب های ناشی از مخاطرات جوی به کشاورزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار