شکل گیری پویش همدلی در منطقه چهار

تهران (پانا) - علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه چهار، در جلسه پویش همدلی از به کارگیری تمام ظرفیت های موجود منطقه برای کمک به دانش آموزان محروم از فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شکل گیری پویش همدلی در منطقه چهار

همزمان با حلول ماه ربیع الاول، جلسه پویش همدلی با حضور علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه چهار، دیبا سعیدی نیا، مدیر پژوهش سرای آفرینش، آزیتا فکور، مدیر سازمان دانش آموزی، فرحناز صالحی فرد و حسین بختیاری، کارشناس مسوول و کارشناس گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت با رعایت پروتکل های بهداشتی در دفتر معاونت پرورشی و تربیت بدنی برگزار شد.

گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه چهار با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و آرزوی سلامتی و دفع شر بیماری کرونا و تحسین این حرکت خداپسندانه و انسان دوستانه در جلسه پویش همدلی گفت: از تمام ظرفیت های موجود منطقه برای کمک به دانش آموزان محروم از فضای مجازی استفاده خواهیم کرد.

دیبا سعیدی نیا، مدیر پژوهش سرای آفرینش در گفت و گو با پانا گفت: با توجه به فراگیری آموزش مجازی و نیاز همگانی به ابزار برقراری ارتباط در این بستر، پویش همدلی که به منظور تامین گوشی و تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت، کم برخوردار و نیازمند مدارس آموزش و پرورش منطقه چهار با هدف فرهنگ سازی کمک به هم نوع و توسعه فرهنگ کار خیر در میان دانش آموزان در فضای مجازی شکل گرفته است.

سعیدی نیا گفت: پیش از این طرح کمپین مجازی خیرین توسط پژوهش سرای آفرینش ایجاد شده و برای پویش همدلی کتابچه الکترونیکی پیش بینی شده است تا اسامی و اطلاعات خیران و نیکوکاران با ثبت و ضبط در این کتابچه ماندگار شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این پویش، طراحی پوستر، کلیپ های انگیزشی موثر و تبلیغات گسترده نظیر چاپ دلنوشته های دانش آموزان با ذکر دلایل و انگیزه شرکت در طرح همدلی، اهدای تندیس خیرین، و اهدای نشان همدلی به دانش آموزان و در نظر گرفته شده است و در زمانی معین با حضور مسولان از کتابچه الکترونیکی معرفی خیران رونمایی خواهد شد همچنین مدیر پژوهش سرای آفرینش از چاپ کتاب افتخارات منطقه چهار خبر داد.

در ادامه، آزیتا فکور، مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش منطقه چهار، با جالب خواندن این طرح گفت: برگزاری پویش های همدلانه در حوزه فعالیت های سازمان دانش آموزی در فضای مجازی مسبوق به سابقه بوده است و همگرایی را افزایش می دهد؛ اما با توجه به اینکه ما زیر نگاه عمیق خانواده ها هستیم برای رسیدن به موفقیت در اجرای طرح ها و پویش های همگانی لازم است سنجیده عمل کنیم و باید عقلانیت و احساس را توام و نمایش هوشمندانه ای را ارائه کرد.

صالحی فرد، کارشناس مسئول و کارشناس گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت با توجه به آغاز سال تحصیلی و نیاز لحظه ای دانش آموزان به فضای مجازی بر تسریع در اجرای طرح تاکید کرد.

در پایان بختیاری، کارشناس گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت با اشاره به موضوع تعاون و همکاری در آیات قرآن، چنین طرح هایی را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، تقویت و ترغیب حس مسوولیت پذیری در آموزان موثر دانست و ورود به عرصه موقوفات علمی و آموزشی، ارتباط موثر با مخاطبان و جذب مشارکت های مردمی، ایجاد کمیته های تخصصی با حضور همه افراد مسوول و رفع ابهامات را ضروری قلمداد کرد.

گفتنی است پژوهش سرای آفرینش به عنوان دبیرخانه پویش همدلی معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار