برگزاری جشنواره مجازی بهداشت روان در آموزش و پرورش منطقه 19

تهران (پانا) - تکتم سیف اللهی، کارشناس مشاوره آموزش و پرورش منطقه 19، از برگزاری جشنواره مجازی بهداشت و روان به منظور ارتقای سلامت روان دانش آموزان و همکاران در شبکه‌ شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره مجازی بهداشت  روان در آموزش و پرورش منطقه 19

تکتم سیف اللهی کارشناس مشاوره آموزش و پرورش منطقه 19، گفت: این جشنواره شامل ترویج و فرهنگ‌سازی درباره مهارت‌های بهداشت روان در سطح مدارس، آگاه‌سازی دانش آموزان، والدین و اولیای مدارس در مورد عوامل تهدیدکننده بهداشت روان، ارتقای سطح سواد دانش آموزان در این زمینه، ظرفیت‌سازی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات پیشگیرانه و مشاوره‌ای، ارتقای توانمندی‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان برای تاب‌آوری و مواجهه مؤثر در مخاطرات بهداشت روان است.

تکتم سیف الهی در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای تحقق پیام‌ها، تأکید بر نقش و ضرورت آموزش، متناسب‌سازی، ترویج و فرهنگ‌سازی بهداشت روان و راهکارهای آن در موقعیت‌ها و شرایط ناگوار (از جمله بروز بیماری‌های همه‌گیر از قبیل کرونا) می تواند موثر واقع شود.

وی افزود: بهداشت روان در دانش آموزان در واقع آن دسته از موضوعات و عناوینی است که دانش آموزان برای ادراک، تفکر و رفتار مناسب و خوب به کار می‌گیرند تا بتوانند فعال و تولیدکننده باشند و شادی را تجربه کنند. بهداشت روان با اهداف آموزشی، درمانی، پژوهشی می تواند به هدف کلی خود یعنی پیشگیری بیانجامد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار