استفاده از پیام رسان‌های خارجی از سوی مدارس ممنوع شد

حاجی میرزایی: زیرساخت فنی شبکه شاد برای حل مشکل ترافیکی آن توسعه می‌یابد/اینترنت معلمان بدون هیچ محدودیتی در شبکه شاد رایگان است/کل محتوای درسی تا پایان سال به اتمام می‌رسد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در هشتمین برنامه گفت‌وگوی هفته از سلسله برنامه‌های گفت‌‌وگو بر محور تحول در جمع خبرنگاران از توسعه شبکه شاد و رفع مسائل و مشکلات آن خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از پیام رسان‌های خارجی از سوی مدارس ممنوع شد

محسن حاجی میرزایی در هشتمین برنامه گفت‌وگوی هفته از سلسله برنامه‌های گفت‌‌وگو بر محور تحول در جمع خبرنگاران بیان کرد: نهمین نشست گفت‌وگوی هفته امروز میزبان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود این نشست هر دو هفته یکبار با حضور یکی از اعضای کابینه و با هدف بررسی مسایل مشترک آموزش و پرورش و آن دستگاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این نشست درباره توسعه شبکه شاد و رفع مسائل و مشکلات توسعه آن، هوشمندسازی مدارس و یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش و پرورش، گفت‌وگو شد؛ مدیران کل استان‌ها به نمایندگی از سایر استان‌ها نکاتی که را جمع‌بندی کرده بودند به استحضار وزیر ارتباطات رساندند و وی هم زمینه‌های کار را مورد بحت قرار داد و گروه مشترکی حاصل این نشست شد که مسائل را به طور دقیق، جزیی و تفصیلی بررسی کرده و تصمیم‌گیری کنند.

حاجی میرزایی اظهار کرد: امروز بستر آموزش مجازی به دلیل شیوع کرونا به یک بستر جدی و واقعی تبدیل شده و لازم است که برای توسعه این بستر رفع اشکالات و موانع آن، ایمن سازی دسترسی دانش‌آموزان از این بستر تدابیری اندیشیده شود که مباحث خوبی در این نشست مطرح شد امیدوارم با تفاهمات شاهد پیشرفت کار باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره علت حضور ویدئوکنفرانسی آقای جهرمی در این نشست گفت: یکی از بچه‌های وی علائمی را نشان داده بود که از او تست گرفته شده است وی تا نهایی شدن جواب تست احتیاط کرد و این ارتباط از طریق ویدئوکنفرانس برقرار شد. قطعا استفاده از اینترنت برای شبکه شاد، معلمان و دانش‌آموزان رایگان است اگر فردی در تامین این موضوع با مشکل مواجه است حتما منعکس کند.

اینترنت شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان است

وی اشاره کرد: در این باره مواردی که مطرح شد مورد بررسی قرار گرفت که واقعی نبود؛ اینترنت شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان است درباره برخی از ساعات روز که به دلیل ترافیک بالا با مشکلاتی مواجه می‌شویم بخشی نیازمند این است که زیرساخت فنی شاد توسعه پیدا کند که همراه اول برای تقویت آن اقدام کرده و وزارت ارتباطات نیز برای حمایت از همراه اول در تقویت زیرساخت‌ها همکاری کرده است.

حاجی میرزایی گفت: ترافیک در بین 5 قطب اصلی کشور بین آذربایجان شرقی، فارس، تهران، خراسان و اصفهان توزیع می‌شود که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی در ساعت پرمصرف موثر باشد در آموزش و پرورش نیز با توزیع زمان کلاس‌ها از صبح تا بعدازظهر تلاش شده از ساعت 10 تا 12 که با ترافیک بیشتر مواجه هستیم حجم بیشتر کار را متوجه این ساعت کنیم.

اینترنت معلمان بدون هیچ محدودیتی در شبکه شاد رایگان است

وی در ادامه به موضوع هدیه اینترنت معلمان اشاره کرد و افزود: اینترنت معلمان بدون هیچ محدودیتی در شبکه شاد رایگان است و آن 20 گیگ گفته شده برای اقداماتی بود که معلمان خارج از شبکه شاد برای آماده کردن محتوای درسی‌ صرف می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که برخی معلمان برای اینترنت هزینه می‌دهند، اظهار کرد: اگر موردی وجود دارد باید به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم زیرا اینترنتی که بر روی شبکه شاد استفاده می‌شود، رایگان است و تمام اپراتورها که خدمات اینترنت ارائه می‌دهند، این موضوع را اعمال می‌کنند.

در تمام مدارس استفاده از شبکه شاد تعیین شده است

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که الزام استفاده از شاد برداشته شده است و در برخی مدارس از پیام‌رسان‌های دیگری استفاده می‌کنند ادامه داد: در تمام مدارس استفاده از شبکه شاد تعیین شده است و هیچ فردی اجازه ندارد از سایر پیام ‌رسان‌های خارجی استفاده کند.

وی افزود: شبکه شاد امکانات بسیار خوبی را در اختیار قرار داده است و ظرفیت و تنوع خدماتی که در این شبکه وجود دارد در هیچ یک از سرویس‌های خدمت رسان آموزشی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره نگرانی خانواده ها از کیفیت آموزش اظهار کرد: قطعا اکنون نیز کیفیت آموزش در شبکه شاد، بالاست زیرا از بهترین دبیران استفاده کردیم و محتوای آموزشی را تولید و در شاد بارگذاری کردیم و امکانات خوبی در اختیار معلمان قرار گرفته است.

آموزش حضوری بهترین نوع آموزش است

حاجی میرزایی بیان کرد: ما به عنوان متولی آموزش از ابتدا توصیه مان به خانواده‌ها این بوده که آموزش حضوری بهترین نوع آموزش است و ارتباط چهره به چهره معلم با دانش‌آموز و ارتباط دانش‌آموز با گروه همسالان مزیت‌های بسیاری دارد که با آموزش مجازی قابل مقایسه نیست؛ در بسیاری کشورهای اروپایی که حتی محدودیت تردد وضع کرده‌اند مدارس را نبسته‌اند لذا مدارس باید باز و فعال باشد و ترجیح ما آموزش حضوری است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که نگران افت کیفیت آموزش هستند می‌توانند از آموزش حضوری نیز استفاده کنند و به مدرسه سر بزنند تا از میزان رعایت مقررات بهداشتی اطمینان حاصل کنند افزود: اگر خانواده‌ای مایل به آموزش حضوری نباشد، آموزش مجازی برقرار است و تلاش ما این است که آموزش باکیفیت باشد.

کل محتوای درسی تا پایان سال به اتمام می‌رسد

وزیر آموزش و پرورش در پایان به نگرانی معلمان مبنی بر احتمال عدم اتمام کتب درسی در موعد مقرر و حذف بخشی از محتوای کتب درسی نیز اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه این اتفاق نمی‌افتد و در معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه تقسیم بندی زمان آموزش را اعلام کرده‌اند، کل محتوای درسی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار