روحیه جوانمردی و خصلت پهلوانی در فرهنگ کرمانشاه، ریشه ای عمیق دارد

کرمانشاه (پانا)- استاندار کرمانشاه در پیامی فرارسیدن هفته تربیت بدنی را به ورزشکاران، مربیان، قهرمانان، داوران، پیشکسوتان و فعالان این عرصه در استان قهرمان پرور کرمانشاه تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
روحیه جوانمردی و خصلت  پهلوانی در فرهنگ کرمانشاه، ریشه ای عمیق  دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه، در متن پیام (هوشنگ بازوند) آمده است:

امروزه ورزش به عنوان مقوله ای فراگیر نقشی مهم و چشمگیر در فرایندهای توسعه ای بر عهده دارد به گونه ای که ترویج فرهنگ ورزش شهروندی با رویکرد ایجاد شادی و نشاط برای جامعه و توسعه سلامت همگانی می تواند زمینه تربیت و پرورش افرادی سالم، پویا و اثربخش را در جامعه فراهم کند و مشارکت مردم را در فرایندهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گسترش دهد.

استان کرمانشاه از دیر باز مهد قهرمانان و پهلوانان و سرزمین اسطوره هایی ماندگار بوده و فرهنگ، منش، مرام، اخلاق و معرفت پهلوانی ریشه ای تاریخی و عمیق در این مرز و بوم دارد.

قهرمانانی نامدار که همواره با پایبندی و ارزش‌های اخلاقی و انسانی و با اخلاص، تواضع و ادب در تمامی عرصه ها الگوهای ارزشمند ازخودگذشتگی، ایثار، فداکاری هستند و با افتخارآفرینی در میادین و آوردگاه های مختلف، سبب ایجاد غرور ملی و عزت کشور می شوند.

این استان به لحاظ دارا بودن قهرمانان مدال آور المپیک، جهانی و آسیایی همواره سهمی چشمگیر و مهم در افتخارات ورزشی ایران اسلامی داشته است و چشمه جوشان قهرمانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار