تذکر یک نماینده به قالیباف درباره صحبت‌های خارج از دستور و غیرحرفه‌ای نماینده محلات

تهران (پانا) - در جریان بررسی موافقت‌نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس، یک نماینده مجلس به جای بحث درباره این موافقت‌نامه، از برجام گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تذکر یک نماینده به  قالیباف درباره صحبت‌های خارج از دستور و غیرحرفه‌ای نماینده محلات

علیرضا سلیمی در مخالفت با لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس گفت: مجلس تنها کلیات این موافقتنامه را بررسی کرده و نمی‌تواند به جزئیات آن ورود کند، همانند کلیات برجام که تنها در عرض 20 دقیقه و بدون بررسی جزئیات تصویب شد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چند این موافقتنامه 14 ماده دارد اما تنها کلیات آن در مجلس بررسی می‌شود، افزود: در این موافقتنامه سازو کار لازم برای رفع اختلافات احتمالی دیده نشده است از سوی دیگر از آنجایی که دولت سابقه ترجمه اشتباه بسیاری از معاهده‌ها و موافقتنامه‌ها را دارد ممکن است در ترجمه این موافقتنامه نیز دچار اشتباه شده باشد.

محمد علیپور، نماینده چالدران اما در موافقت با لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس گفت: معاهده حمل و نقل میان ایران و سوئیس در بسیاری از کشورها در حال اجرا است، با تصویب این لایحه صادرات به بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی تسهیل می‌شود، از سوی دیگر امکان حمایت از اتباع ایرانی در سایر کشورها فراهم خواهد شد.

در جریان بررسی لایحه مذکور غلامرضا نوری قزلجه با استناد به ماده (109) آیین‌نامه داخلی مجلس اضافه کرد: هر چند براساس این ماده ناطق نباید از موضوع مورد بحث خارج شود. هرگاه رئیس تشخیص دهد که ناطق از موضوع خارج شده و در ضمن یک نطق، دو نوبت ‌به وی تذکر خروج از موضوع را بدهد و باز ادامه دهد، دفعه سوم می‌تواند وی را از ادامه نطق در آن موضوع در تمام جلسه منع کند، اما علیرغم اینکه 90 درصد صحبت‌های آقای سلیمی خارج از دستور و حتی خارج از اسلوب حرفه‌ای بود اما شما تذکر ندادید.

نماینده مردم بستان‌آباد ادامه داد: برجام در مجلس نهم دو ماه و طی 200 ساعت در کمیسیون ویژه برجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرح موضوعاتی مانند اینکه برجام ظرف 20 دقیقه تصویب شد جفا به مجلس نهم است.

وی اضافه کرد: شکست آمریکا در مجامع بین‌المللی مرهون برجام و در بستر توافقات هسته‌ای است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده گفت: من به ایشان تذکر دادم و شواهد نیز ضبط شده است، به شما هم تذکر می‌دهم که در دستور صحبت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار