فرماندار ساری: تبلت‌های موردنیاز دانش‌آموزان تا 10 آبان آماده شود

۸۹۶ تبلت آماده تحویل است

ساری (پانا) - فرماندار ساری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساری با تأکید بر اینکه تبلت‌های موردنیاز دانش‌آموزان ساری باید تا 10 آبان آماده شود، از آماده تحویل بودن 896 تبلت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار ساری: تبلت‌های موردنیاز دانش‌آموزان تا 10 آبان آماده شود

در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساری که صبح امروز در هنرستان مرحوم عمادی برگزار شد، موضوع سهم‌بری 5 درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری مطرح شد و طبق گفته نماینده شهرداری ساری، این مبلغ در سال 96 برای هر یک از نواحی یک و دو ا56 میلیون تومان، در سال 97 نیز 172 میلیون تومان بود که در سال 98 به 500 میلیون تومان رسید. این سهم در سال 99تاکنون برای هر ناحیه 200 میلیون تومان بوده است.

عباس‌علی رضایی، فرماندار ساری، در واکنش به این آمار، مهم‌ترین سوال را چنین مطرح کرد که درآمد شهردای از بخش عوارض چقدر بوده که در سال گذشته، 5 درصد آن 500 میلیون تومان شده و به آموزش و پرورش پرداخت شده است؟ او خواست که در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش، شهرداری ساری به این سوال پاسخ دهد.

اجرای پروژه «کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم» تحت عنوان «کوچ» که از 25 شهریور در استان آغاز شده است، موضوعی بود که محمدرضا کافی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری مطرح کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های برون‌سازمانی در اجرای این طرح شد؛ مانند توسعه وسایل ورزشی و مناسب‌سازی آن‌ها در اماکن عمومی بخصوص پارک‌ها برای استفاده کودکان و نوجوانان و نیز همکاری شهرداری برای تبلیغ‌های محیطی و آگاهی‌رسانی به خانواده‌ها.

با توجه به درگیر بودن مراکز بهداشت به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان ارزیابی قد و وزن دانش‌آموزان در این مراکز، پزشکان خانواده با وظیفه‌ مراقبت اجباری از وزن و نیز مراقبت‌های تغذیه‌ای رایگان، مرجع مناسبی برای کمک به این طرح معرفی شدند.

تأمین تبلت‌های مورد نیاز برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان ساری موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه بود که به گفته مرتضی بابایی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ساری در وهله اول 5 هزار و 553 نفر برای آن اعلام نیازمندی کردند و پس از راستی‌آزمایی که با کمک مدیران مدارس صورت گرفت، مشخص شد که هزار و 307 دانش‌آموز شهرستان ساری از طریق فضای مجازی با مدرسه مرتبط نیستند. تاکنون 896 تبلت آماده شده که باید تحویل داده شود و 613 نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

فرماندار ساری تأکید کرد که تبلت‌های مورد نیاز دانش‌آموزان شهرستان باید در حد توان تا 10 آبان تأمین و تحویل داده شود.

مازندران 120 دانش‌‌آموز اوتیسمی دارد

ساختن مدرسه‌ای مخصوص دانش‌آموزان اوتیسمی نیز در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش مطرح شد.

سید حسین قاسمی مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران تعداد دانش‌آموزان اوتیسمی استان را 120 نفر اعلام کرد که برای ساخت مدرسه‌ای برای این دانش‌آموزان، زمینی در شهرستان ساری انتخاب شده است که 3600 مترمربع مساحت دارد و مساحت مورد نیاز برای ساخت مدرسه 10 کلاسه 60 نفره، 2000 مترمربع است.

به گفته او دانش‌آموزان اوتیسمی مازندران در حال حاضر در مدارس استثنایی در حال تحصیل هستند در حالی که این دانش‌‌آموزان با توجه به شرایط خاصی که دارند، نیاز به مدارس مختص خود دارند.

قاسمی تأکید کرد ترجیح این است زمینی که در محدوده شهر انتخاب شده و پیش از این شهرداری به جای مدرسه شریف‌العلما به آموزش و پرورش داده است، ساخته شود تا رفت و آمد والدین این دانش‌آموزان که لازم است در طول روز چند بار به مدرسه سر بزنند، راحت باشد؛ به نسبت زمین پیشنهادی در روستای مقام که رفت و آمد به آن‌جا سخت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار