معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر:

فرهنگ عاشورایی از مشخصه‌های بارز ادبیات انقلاب اسلامی است

اسلامشهر(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر از کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان منطقه در اولین سوگواره استانی شب شعر عاشورایی و مسابقات دانایی و توانایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ عاشورایی از مشخصه‌های بارز ادبیات انقلاب اسلامی است

سولماز زارعی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی از مشخصه‌های بارز ادبیات انقلاب اسلامی است که به عنوان یک رویکرد جدید در شعر این دوره به وفور دیده می شود و شاعران با سرایش اشعار و بامحتوای عاشورایی توانستنددغدغه‌ها، حساسیت و توجه خود را با استفاده از قالب‌های گوناگون ابراز نمایند .

او بیان کرد: تمام مناسبت‌ها و ایام‌الله‌های دینی و مذهبی زمان، فضای ارزشمند جهت تبیین و ارائه آموزه‌های دینی به دانش‌آموزان است و مهم ترین هدف از برگزاری شب شعر عاشورایی آشنایی با زندگی ائمه‌اطهار (ع) و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان وجذب آنان به محافل ادبی است.

زارعی افزود: در اولین سوگواره استانی شب شعر عاشورایی با کاروان خورشید مناطق ۲۱ گانه شهرستان‌های استان تهران که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار گردید،دانش آموز امیرحسن مهدی زاده از آموزش و پرورش اسلامشهر موفق به کسب رتبه اول استانی جشنواره شب شعر عاشورایی شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در ادامه خاطرنشان کرد: مسابقات دانایی و توانایی نیز با هدف تلاش برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در بین دانش‌آموزان و عملکرد بیشتر و بهتر در حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین تقویت فرهنگ انس با کتاب به صورت مجازی برگزار شد.

او تصریح کرد: در این دوره از مسابقات که ادامه مسابقات دانایی و توانایی سال گذشته بود و به صورت آنلاین برگزار شد، 13نفر از دانش‌آموزان شهرستان اسلامشهر که دوره اول و دوم متوسطه هستند، توانستند، رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند.

زارعی اذعان کرد: دانش‌آموزان، زهرا اسکندری، ایلگار داود زاده، فاطمه حسنا ثابت قدم، مریم السادات موسوی مجاب، فاطمه حسن‌زاده، امیرحسین مهدی زاده، امیر حق‌پرست، سید نیما حسینی، شیوا بیرامی، مطهره علی‌نژاد، ستایش محمدی، آیناز کاظم‌زاده، ریحانه نمرودی آذر از برگزیدگان اسلامشهری در مرحله استانی جشنواره بودند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار