نگرانی از خودکشی 2 کودک در شهرهای استان بوشهر

خانواده‌ها، بهزیستی و مددکاری در مراقبت از کودکان و نوجوانان جدیت داشته باشند

بوشهر(پانا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید برتقویت مراقبت ازکودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد خانواده‌ها و دستگاه های متولی امر بهزیستی و مددکاری، در مراقبت روانی و روحی کودکان و نوجوانان جدیت داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی  از خودکشی 2 کودک در شهرهای استان بوشهر

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی در نشست بررسی علت بروز آسیب‌های اجتماعی در بین قشر کودک و نوجوان، با بیان اینکه در همه وقایع و حوادث، مسئولان باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: خودکشی ۲ کودک و نوجوان در شهرهای جنوبی استان بوشهر در کمتر از یک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد کرده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اظهار تاسف از خودکشی نوجوان ۱۵ ساله ساکن کنگان افزود: وقتی یک پدیده اجتماعی رخ می‌دهد متاسفانه احتمال الگوسازی و تسری به دیگران را نیز به دنبال خود دارد.
وی بر نقش رسانه‌های گروهی و متخصصان امور تربیتی و مشاوره در ارتقای مهارتهای زندگی و تاب آوری در مقابله با بحرانهای وارده بر خانواده‌ها تاکید کرد.
وی همچنین به سازمان بهزیستی ماموریت داد تا بررسی و اقدامات حمایتی و مشاوره‌ای را در مورد خانواده‌هایی که اعضای آنها در گذشته سابقه اقدام به خودکشی داشته‌اند را مورد اجرا گذارد.
براساس این گزارش، برابر بررسی‌های به‌عمل آمده، متاسفانه خانواده این نوجوان ساکن کنگان، به دلیل حبس پدر با محکومیت قتل عمد، از فقر اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برده است. خانواده مزبور بومی شهرستان نبوده و پدر خانواده نیز در یکی از استانهای همجوار در حال تحمل کیفر است.
این نوجوان در یک کارگاه سنگ‌فروشی اشتغال داشته و از 2 سال پیش و در پی زندانی شدن پدر ترک تحصیل کرده بود.
آمارهای بهزیستی و نیروی انتظامی استان بوشهر گویای آن است که با وجود وقوع تاسف بار دو پدیده اخیر خودکشی در شهرستانهای جنوبی استان بوشهر، این پدیده در ۷ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته افزایشی نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار