اعضای بدن حسین کحال در کاشان به بیماران نیازمند اهدا شد

کاشان (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد یک خانواده نیکوکار کاشانی عضوهای بیمار مرگ مغزی خود را به همنوعان نیازمند هدیه کردند که سومین مورد اهدای عضو در 15 روز گذشته بوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۱۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضای بدن حسین کحال در کاشان به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، محمد حاجی جعفری اظهار کرد: بیمار یک آقای 37 ساله اهل روستای استرک بود که به علت سانحه تصادف در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز بستری شده بود که پس از رضایت خانواده آن مرحوم، جهت اهدا به تهران منتقل شد.
وی افزود: با اعلام رضایت این خانواده نیکوکار، عضوهای مرحوم حسین کحال پس از جداسازی به بیماران نیازمند عضو پیوند زده شد تا زندگی آرامی را آغاز کنند.
وی تصریح کرد: خانواده‌های ایرانی اطلاع کافی در خصوص مرگ مغزی نداشته و گمان می‌کنند که مرگ مغزی مثل کما است، بنابراین به اهداء اعضاء عزیزان خود راضی نمی شوند، بنابراین از اصحاب رسانه درخواست داریم که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه حوزه سلامت را یاری دهند.
سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، ضمن تشکر از این خانواده ایثارگر گفت: شهروندان علاقمند به اهداء عضو می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی http://ehda.sbmu.ac.irثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.
حاجی جعفری، با اشاره به این که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: تعداد زیادی از بیماران مرگ مغزی متاسفانه فوت می‌کنند که به علت های مختلف به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار