154 فیلم با موضوع کارآفرینی و جهش تولید، متقاضی شرکت در «سینماحقیقت» شدند

تهران (پانا) - با پایان مهلت ارائه فیلم به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، کارگردانان 154 فیلم متقاضی شرکت در بخش مسابقه مستندهای «کارآفرینی» این دوره‌ جشنواره شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
154 فیلم با موضوع کارآفرینی و جهش تولید، متقاضی شرکت در «سینماحقیقت» شدند

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در این بخش فیلم‎های مستندی با موضوع کارآفرینی، جهش تولید، کسب‌وکارهای بدیع، خرید و فروش اینترنتی، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد ملی و... انتخاب و به نمایش گذاشته می‌شوند.

امسال از جمع 871 فیلم مستند ایرانی که در دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ثبت شده است، 154 فیلم متقاضی حضور در بخش کارآفرینی شده‌اند؛ به این معنا، کمی بیش از 17 درصد فیلم‌هایی که به جشنواره ارائه شده‌اند، با موضوع کارآفرینی و رونق تولید ملی هستند.

گفتنی است: این بخش از هیات انتخاب و داوری مجزایی برخوردارست و جایزه‌ی برگزیدگان آن نیز تندیس، لوح افتخار و مبلغ 200، 180 و 160 میلیون ریال برای کارگردانان سه فیلم اول، دوم و سوم منتخب هیات داوران است.

سال گذشته سه جایزه اول تا سوم بخش کارآفرینی سینماحقیقت به ترتیب به «مهدی گنجی» کارگردان فیلم «من می‌خوام شاه بشم»، «محمد واعظی» کارگردان مستند «رویای آب» و «محمد ثقفی» کارگردان «خودکار» تعلق گرفت. ضمن این که دو لوح تقدیر هم به «علی‌اکبر رفوگران» و «محمد قائم‌پناه» شخصیت فیلم‌های «خودکار» و «رویای آب» تقدیم شد.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار