انجام عمل موفقیت آمیز آنژیوپلاستی شریان کاروتید مغزی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

کاشان (پانا) - رئیس مرکز آموزشی، درمانی شهید بهشتی کاشان، از انجام عمل موفقیت آمیز آنژیوپلاستی شریان کاروتید مغزی در مرکز قلب امام علی(ع) این بیمارستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
انجام عمل موفقیت آمیز آنژیوپلاستی شریان کاروتید مغزی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

ابوالفضل شجاعی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آنژیوپلاستی و قراردادن استنت شریان کاروتید روش درمانی موثر، قابل اطمینان و از لحاظ تکنیکی بسیار موفقیت ‌آمیز در جراحی قلب است.
وی افزود: بیمار 62 ساله که با علائم حمله سکته حاد مغزی و فلج اندام یک طرفه و اختلال تکلم به این مرکز مراجعه کرده بود، ضمن انجام مشاوره با حضور متخصص مغز و اعصاب، توسط دکتر حسن رجبی مقدم متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشن عمل شد.
وی تصریح کرد: عمل آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی شریان کاروتید مغزی، به ‌منظور تشخیص و درمان ضایعات عروق خونی گردن و مغز انجام می‌شود و زمانیکه بیماری شریان کاروتید فرد شدید باشد، روند درمانی خاصی ضروری است.
وی گفت: استنت گذاری شریان کاروتید، در بین روش های درمانی مختلف، کمترین میزان تهاجم و عوارضی را داشته و می تواند پلاک انباشته شده در شریان کاروتید را از بین ببرد.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی افزود: مرکز قلب و آنژیوگرافی این مرکز از معدود مراکز درمانی در استان و کشور است که برای انجام چنین عمل هایی به امکانات مورد نظر مجهز است.

خبرنگار: سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار