دانش آموز کاشانی به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی راه یافت

کاشان (پانا) - معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان از راهیابی یک دانش آموز از این شهرستان به مرحله کشوری بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز کاشانی به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی راه یافت

سعید مکاریان نوش آبادی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: مرحله کشوری داوری بیست و دومین دوره جشنواره جوان خوارزمی با 102 اثر از دانش آموزان سراسر کشور برگزار می شود که 14 طرح از استان اصفهان به این مرحله راه یافته است.
وی افزود: در پایان داوری آثار دانش آموزان مناطق 40 گانه استان اصفهان، طرح هفت میلیارد از سید حسین چاوشی با کسب امتیاز این مرحله به جشنواره کشوری جشنواره راه پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: در مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی، پنج اثر از ناحیه سه و چهار اثر از ناحیه یک شهر اصفهان و از ناحیه های دو و پنج، شهرستانهای باغبادران، خمینی شهر و کاشان هر کدام یک اثر شرکت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش مهمترین مولفه توسعه کشورها است و اگر بخواهیم که نیرویی برای ساختن آینده کشور داشته باشیم، باید به آموزش با کیفیت توجه کنیم که یکی از برنامه ریزی های کاربردی، گنجاندن پژوهش های آزاد در کنار برنامه های تخصصی درسی است.
وی تاکید کرد: برگزاری مسابقات مختلف در مدرسه، دانش‌آموزان تمرین می‌کنند که به سادگی از کنار مشکلات و فرصت‌های اطراف خود عبور نکند و پس از تشخیص، اولویت بندی و تبیین مسائل، با همکاری اطرافیان، راه حل خلاقانه ای برای مسائل ارائه دهند.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: طرحهای پژوهشی فرصتی است تا دانش آموزان باور کنند که می‌توانند مسائل واقعی اطراف خود را تشخیص داده و حل کنند، ضمن آنکه افق دید او فراتر رفته و برای حل مسائل بزرگ تر آماده می‌شود.
مکاریان افزود: آموزش و پرورش مدرن، معلمان را فراتر از یک آموزشگر دیده و انتظار است که به دانش آموزان کمک کنند تا مسائل را در سطح کلان شناسایی کرده و حل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار