وزیر علوم تاکید کرد؛

لزوم برنامه‌ریزی‌های مدون جهت توسعه فناوری‌های ارتباطی

تهران(پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه مجازی سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان، بر لزوم برنامه ریزی‌های مدون جهت توسعه فناوری‌های ارتباطی و استفاده بهینه ازآن در بخش آموزش و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم برنامه‌ریزی‌های مدون جهت توسعه فناوری‌های ارتباطی

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این آیین که عصر امروز به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد، غلامی با اشاره به رویکرد جدید استفاده از روش‌های ارتباط مجازی در آموزش و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: توسعه بیماری کرونا موجب شد که استفاده از ارتباطات در فضای مجازی که خیلی هم از قبل مدون نشده بود، به سرعت پیش برویم.
وزیر علوم افزود: حاصل هماهنگی‌هایی که برای ایجاد ارتباط در فضای مجازی انجام گرفت، توسعه فعالیت‌های مختلف، ارائه خدمت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بود که در ستاد وزارت و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به خوبی صورت پذیرفت.
وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها برنامه‌های مناسبی از طریق ارتباطات الکترونیکی و در فضای مجازی انجام گرفته است، گفت: اجرای این برنامه‌ها نشان از توانمندی و ظرفیت مناسب و به کارگیری فناوری‌های پیشرفته مراکز آموزش عالی داشته که این قابلیت‌ها را می‌توان در مواردی از قبیل ارائه آموزش‌های مجازی دروس دانشگاهی، برگزاری نشست‌های اداری متعدد اعم از نشست‌های روسای دانشگاه‌ها، معاونان دانشگاه‌ها، برگزاری بزرگداشت شهدای دانشجو و سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان به خوبی مشاهده کرد.
غلامی با اشاره به تاثیر مناسب و معنوی برگزاری سوگواره اربعین دانشگاهیان از طریق مجازی و در زمان مقرر شده، افزود: استفاده از فضای مجازی و ارتباطات الکترونیکی را می‌توان یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش عالی کشور قلمداد کرد که در فضایی که دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند، ارتباط این عزیزان به خوبی و از طریق فضای مجازی، بسیار سریع‌تر و آسان‌تر با بخش‌های مختلف دانشگاه برقرار می‌شود.
وزیر علوم با تاکید بر لزوم تاثیر سوگواره ملی اربعین برای توجه بیشتر بر فرهنگ ایثار و شهادت در محیط‌های دانشگاهی گفت: یکی از مزایای ارتباطات مجازی، دسترسی هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به استفاده از برنامه‌های این سوگواره است. حتی علاقه‌مندان می‌توانند از برنامه‌های ضبط شده این مراسم در فرصت‌های دیگر استفاده کنند که این هم موجب اثرگذاری بیشتر محتوای برنامه‌های مورد نظر می‌شود.
غلامی با بیان اینکه بعد از فروکش کردن شیوع بیماری کرونا، مسلماً شیرینی برگزاری برنامه‌های حضوری تکرار خواهد شد، اظهار کرد: ما باید تجربه استفاده از فضای مجازی را قدر بدانیم و همیشه در کنار برنامه‌های حضوری، از این روش ارتباطی نوین هم به صورت بهینه استفاده کنیم و در جهت توسعه استفاده از روش‌های حضوری و مجازی و یا تلفیقی از هر دو روش در ارائه آموزش و دروس دانشگاهی، همچنین برگزاری برنامه‌های اداری، فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشیم.
وزیر علوم در پایان سخنان خود از دست‌اندرکاران برگزاری سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان قدردانی کرد.
همچنین غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس شورای سیاست‌گذاری سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان درخصوص روند برگزاری این سوگواره عنوان کرد: اولین دوره این سوگواره در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه ایلام برگزار شد، دومین دوره آن در سال ۱۳۹۸ در دانشگاه شهید چمران و سومین دوره آنکه شاهد برگزاری آیین اختتامیه آن هستیم، به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد.
وی با اعلام اینکه ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است، افزود: بخش‌های سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان شامل ۵ بخش پژوهشی، ادبی، هنری، چند رسانه‌ای، ویژه (سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و مدافعان حریم اهل بیت ع) بوده و تعداد رشته‌های سوگواره نیز ۱۶ رشته پایان نامه، کتاب، مقاله - شعر نو / کلاسیک، داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی، خاطره نویسی، دلنوشته، پادکست، نماهنگ، فیلم مستند و کلیپ را شامل می‌شود.
غفاری در پایان، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه قم، کمیته فرهنگی آموزشی ستاد ملی اربعین، ستاد اربعین دانشگاهیان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را به عنوان دستگاه‌های دست‌اندرکار در برگزاری سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار