ابتکار: مدعیان بی اثری تحریم ها گزارش هلال احمر را تحویل بگیرند

تهران(پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی، با مخاطب قرار دادن کسانی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را بی‌تاثیر می‌دانند، نوشت عجالتا گزارش هلال‌احمر را تحویل بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: مدعیان بی اثری تحریم ها گزارش هلال احمر را تحویل بگیرند

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در این توئیت، با کوت کردن پیام حساب کاربری سازمان هلال احمر ایران، نسبت به ادعای بی‌تاثیری تحریم‌ها بر عملکرد دولت واکنش نشان داد.

ابتکار در این پیام با اشاره به توئیت هلال احمر ایران مبنی بر اینکه تهیه دو میلیون دوز #واکسن_آنفلوآنزا بر عهده #هلال_احمر است که متاسفانه چند روز قبل بانک شهر که بانک واسط ارزی برای تهیه واکسن بود از سمت دولت آمریکا تحریم شد و واکسن‌ها به دست هلال احمر نرسید، تلاش می‌شود از طریق واسطه‌هایی در کشورهای مجاور این مشکل حل شود، نوشت: کسانی که از داخل و خارج با کلی ادعا و شوآف مدعی هستند #تحریم های ظالمانه #آمریکا چندان مشکلی برای #مردم و #دولت_روحانی به وجود نیاورده عجالتا این یکی را تحویل بگیرند.

حساب کاربری سازمان هلال احمر ایران در توییتی با اشاره به پیگیری برای وارد کردن واکسن آنفلوآنزا تاکید کرده است که این روند با توجه به تحریم بانک شهر از طرف دولت آمریکا با مشکل مواجه شده است.

همچنین کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر روز گذشته در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا افزود: تهیه دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال احمر بود که مشکلاتی را شرکت خارجی برای ما ایجاد کرد.

وی گفت: متأسفانه چند روز قبل متوجه شدیم بانک شهر که بانک واسط ارزی ما برای تهیه واکسن بود از جانب دولت آمریکا تحریم شد، اما به ما قول دادند که مشکل را از راه‌های دیگر حل کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: از آن بخشی که در اختیار ما بود بیش از ۲۰۰ هزار دوز را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشتیم و امیدواریم ظرف چند روز آینده بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد: مشکلاتی را که کشور آمریکا ایجاد کرده به خوبی می‌دانیم و انتظار ما این بود دولت زورگوی آمریکا در این مرحله دیگر مشکلی ایجاد نکند، اما همان طور که دیدید چند روز گذشته چند بانک خصوصی در تحریم قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار