شفیع پور: سواد مهمترین مولفه حقوق بشر است

تهران (پانا) - شفیع پور، معاون نهضت سواد آموزی شهر تهران در جمع شورای معاونین منطقه 19 تهران، عنوان کرد حوزه سوادآموزی را به عنوان رسالت انسانی نگاه کنیم و نه اینکه صرفا به عنوان یک وظیفه سازمانی مورد تاکید باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور: سواد مهمترین مولفه حقوق بشر است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، شفیع پور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران در معیت روسای اداره های سوادآموزی اداره کل با حضور در جمع شورای معاونین منطقه 19 تهران، مسائل حوزه ی سوادآموزی این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش شفیع پور ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع شورای معاونین منطقه 19 و قدردانی از اقدام های مثبت صورت پذیرفته در این حوزه گفت: مهمترین تفاوت جهان قدیم و جدید در باسواد بودن انسانهاست. وی همچنین ضمن تحلیل تاریخ معاصر دویست سال گذشته ایران گفت: در یکصدسال گذشته حدود 95درصد جمعیت قریب به ده میلیون نفری ایران در بیسوادی مطلق به سر می برند و همین موضوع خود به تنهایی مهمترین عامل عقب ماندگی و عنصر عدم توسعه یافتگی ایران در مقایسه با سایر کشور های اروپایی محسوب می شد و این در حالیست که فرمان دی ماه سال 1357 امام خمینی (ره) درتاسیس نهضت سوادآموزی و در نتیجه آموزش عمومی بزرگسالان تا به امروز توسط این سازمان تحول عظیمی را در ریشه کنی بی سوادی رقم زده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود سواد را یکی از مهمترین مولفه های حقوق بشر دانست و گفت: امروزه همه ما مسوولین آموزش و پرورش وظیفه داریم که به حوزه سوادآموزی به عنوان رسالت انسانی بنگریم و نه صرف وظیفه سازمانی. شفیع پور افزود: امروزه تربیت شهروند مطلوب با اخلاق حرفه ای با توجه به تمامی مولفه ها و شاخص های تعریف شده از سواد به سهم خود می تواند با تغییر نگاه انسانها موجب تحول جهان و درنتیجه موجب آرامش و آسایش انسانها شود.

شفیع پور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح سیاست ها و بسته های تحولی سوادآموزی و 25 برنامه عملیاتی مورد انتظار حوزه سوادآموزی از مناطق، به بررسی عملکرد منطقه 19 تهران در این حوزه پرداخت و از شورای معاونین منطقه درخواست کرد که برای تحقق کامل این برنامه ها به همکاران حوزه سوادآموزی منطقه مساعدت کنند.

معاون نهضت سوادآموزی پایتخت در پایان جلسه با ذکر این نکته که تعریف یونسکو از سواد، تغییر در رفتار فرد است،گفت: امیدوار هستیم که اقدام های موثر تمامی همکاران منطقه 19 تهران در راستای این امر مهم موثر واقع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار