هفته ملی سلامت بانوان با شعار «زنان در دوره کرونا» برگزار می شود

کاشان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد ویژه برنامه های هفته ملی سلامت بانوان ایران، امسال با شعار "زنان در دوره کرونا" برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
هفته ملی سلامت بانوان با شعار «زنان در دوره کرونا» برگزار می شود

رضا رزاقی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سلامتی و حیات مردان در دوره همه گیری کووید ۱۹، بیشتر تهدید می شود اما تاثیر طولانی مدت آن، بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان می تواند آسیب های جدی به خانواده و جامعه وارد کند.
وی افزود: افزایش وظیفه و مسوولیت های زنان در دوره همه گیری بیماری شامل اقدامهای پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، اداره امور فرزندان در شرایط تعطیلی مدارس، مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسر، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه ها و... آسیب های جدی به سلامت زنان وارد می کند.
وی تصریح کرد: در این شرایط کارکنان نظام سلامت شامل گروه بهورز، مراقب سلامت، ماما، پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان های کشور نیز که اکثریت آنان را زنان تشکیل می دهند، با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند.
وی تاکید کرد: زنان جامعه برای گذار از این دوره سخت زندگی خود، نیازمند آگاهی، هشیاری و حمایت همه جانبه در خانواده و جامعه هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هفته ملی سلامت بانوان ایران از روز 24 مهر آغاز شده و روزهای این هفته به صورت، زنان پیشگامان خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کووید 19، پاسداشت و تکریم بانوان فداکار کادر بهداشت و درمان نامگذاری شده است.
وی افزود: شیوه زندگی سالم زنان، سلامت باروری زنان، زنان و سلامت روانی، نقش زنان در ترویج منابع اطلاعات معتبر و پیشگیری از آسیب های شغلی و اجتماعی زنان در اپیدمی کووید 19 از دیگر روزهای هفته ملی سلامت بانوان است.
هفته آخر مهر (24 تا 30 مهر) به نام هفته ملی سلامت بانوان ایران نامگذاری شده و برنامه هایی در راستای اهداف این هفته در سطح کشور برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار