آموزگاران در دوره ابتدایی با انرژی که از دانش‌آموزان کسب می‌کنند کلاس را هدایت می‌کنند

تهران(پانا)-یکی از آموزگاران مدارس ابتدایی تهران با تاکید بر اهمیت سلامت دانش‌آموزان از معایب و مزایای کلاس‌های مجازی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزگاران در دوره ابتدایی با انرژی که از دانش‌آموزان کسب می‌کنند کلاس را هدایت می‌کنند

رضا رحیمی معلم پایه چهارم ابتدایی یکی از مدارس منطقه 4 تهران در گفت‌و‌گو با پانا گفت: آموزش ‌و ‌پرورش با حضور دانش‌آموزان شکل می‌گیرد، اما در آموزش مجازی بیشتر آموزش صورت می‌گیرد و بعد پرورشی به نحو مطلوبی صورت نخواهد گرفت، زیرا در فعالیت‌های پرورشی و هنری، آموزش‌های تربیت بدنی و آزمایش‌های علمی حضور دانش‌آموز مهم است و در آموزش مجازی از انجام این فعالیت‌ها محروم هستیم.
او با تاکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان در کلاس موجب تقویت روحیه ‌و ‌انرژی آموزگاران برای ادامه تدریس می‌شود؛ تصریح کرد: حضور بچه‌ها در کلاس از دیدگاه هم‌افزایی هم ‌بسیار موثر است یعنی خود دانش‌آموزان حامل مطالبی هستند که در کلاس به اشتراک می‌گذارند و به همدیگر کمک می‌کنند که در آموزش سریعتر عمل‌ کنند و موفق‌تر باشند.

رحیمی با اشاره به اینکه تمرکز دانش‌آموزان در کلاس درس بیشتر است تاکید کرد: معلم می‌تواند از این حضور ذهن و تمرکز مراقبت ‌و‌‌‌ پایش کند و در مجموع یادگیری در کلاس‌درس‌های حضوری بهتر و موفق‌تر است.

این معلم ابتدایی ادامه داد: دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری تحرک و فعالیت بیشتری دارند و بازی‌های کودکانه مناسب سن خود را انجام می‌دهند و این تحرکات باعث می‌شود که از نظر بدنی آماده‌تر شده و روحیه شاداب‌تری نیز داشته باشند زیرا با در کنار هم بودن بازی‌های گروهی را انجام می‌دهند و رفتارهای اجتماعی در آنها بهتر شکل می‌گیرد و اصلاح می‌شود و در روند آموزش دروس با‌هم زیستن و درکنار هم بودن را نیز می آموزند و با مباحث اجتماعی ‌زندگی بهتر آشنا می‌شوند. همچنین دانش‌‌آموزان می‌آموزند که تفاوت‌های فردی وجود ‌دارد و یاد می‌گیرند چگونه آنها را بپذیرند و از این تفاوت‌های فردی برای پیشرفت خود استفاده کنند و به نظرهای مخالف گوش کنند و به آنها احترام بگذراند.

رحیمی با اشاره به محاسن آموزش مجازی گفت: حال که ناچار به استفاده از آموزش مجازی هستیم باید بگوییم که حضور دانش‌آموز در بستر خانواده به او امنیت خاطر داده و مشکلات اجتماعی مانند تردد و اضطراب زود بیدار شدن نیز مطرح نیست و دانش‌آموز می‌تواند وقت بیشتری را در کنار خانواده‌خود صرف کند. کاهش ترافیک، کاهش هزینه‌های رفت و آمد و کاهش شیوع بیماری‌های واگیردار از محاسن آموزش مجازی‌هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار