جزئیات دور اول مذاکرات لبنان و اسرائیل برای تعیین مرز دریایی

تهران (پانا) - دور اول مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی درخصوص ترسیم مرزهای آبی به پایان رسید و ادامه مذاکرات دو هفته دیگر انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات دور اول مذاکرات لبنان و اسرائیل برای تعیین مرز دریایی

به گزارش العالم، نخستین دور از مذاکرات غیر مستقیم بین هیئت‌های مذاکره‌کننده لبنان و رژیم صهیونیستی در خصوص ترسیم مرزهای آبی، ظهر امروز- چهارشنبه- به پایان رسید. یک منبع نظامی لبنانی اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات دو طرف 28 ماه جاری میلادی (7 آبان) برگزار خواهد شد.

طبق این گزارش، نخستین دور از مذاکرات هیئت‌های مذاکره‌کننده دو طرف که در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) در شهرک ساحلی "الناقوره" در جنوب این کشور و با میانجیگری "دیوید شنکر" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور میانه برگزار شد، کوتاه بوده و تنها نزدیک به یک ساعت به طول انجامیده است.

این در حالی است که حزب‌الله و جنبش امل لبنان، شب گذشته در بیانیه‌ای، مخالفت‌شان را با ترکیب هیئت مذاکره کننده این کشور در مذاکرات اعلام کرده و خواهان تغییر اعضای این هیئت شده بودند.

این دو جریان شیعی در بیانیه خود آوردند: "بر اساس توافقی که رئیس پارلمان( نبیه بری) درباره چارچوب مذاکرات ترسیم خطوط مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نشست‌ها تنها باید میان افسران نظامی انجام شود؛ از این رو پیوستن شخصیت‌های غیر نظامی به جمع تیم مذاکره کننده مغایر توافق اعلام شده بر سر چارچوب مذاکرات ترسیم خطوط مرزی، متن تفاهمنامه آوریل 1996 و قطعنامه سازمان ملل است."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار