در نیشابور 1400 باید از الگوهای و اندیشه های مختلف بهره ببریم

نیشابور(پانا)- دومین جلسه نیشابور هزار و 400 و جشن صد سالگی آموزش و پرورش نیشابور در محل سالن همایش های موزه خیام آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
در نیشابور 1400 باید از الگوهای و اندیشه های مختلف بهره ببریم

سید قاسم یعقوبی، امام جمعه نیشابور، در این جلسه گفت: هرگاه خواستیم تحولی در جامعه ایجاد کنیم باید ابتدا خود را تغییر دهیم. اگر گروهی برای یک تحول عظیم در یک منطقه همت کنند و پشتکار داشته باشند، یقینا پیروزی حاصل خواهد شد و آن گروه موفق می شوند.

وی افزود: در مساله نیشابور هزار و 400 باید از الگوها، فکرها و اندیشه های مختلف بهره ببریم، بزرگان و صاحب نظران را شناسایی کرده و به صورت مجازی از نظرات و تجربیات ایشان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: شخصیت های مختلف صنعتی، اصناف و تاجران دنیا دیده، می توانند در تحولات اقتصادی این طرح یاریگر ما باشند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز با تسلیت ایام آخر صفر، گفت: باید به سمت فکرهای عمیق و بزرگ حرکت کنیم و پروژه هایی مانند افلاک نما می تواند نیشابور بزرگ را به جایگاه واقعی خود برساند.

هاجر چنارانی افزود: در مراسم نیشابور هزار و 400 باید اندیشمندان و بزرگ مردانی که سالها در عرصه های مختلف تلاش و کوشش کردند را دعوت کنیم.

وی ادامه داد: شهرستان نیشابور، بیشترین بودجه در خراسان رضوی را از وزارت خانه های مختلف جذب کرده است. کارهای زمین مانده را باید به شدت دنبال کنیم، کتابخانه بزرگ نیشابور باید پیگیری شود، در نظر داریم بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی را برای زبرخان تعریف کنیم و باید به فکر آینده این شهر تاریخی باشیم.

در این جلسه مقرر شد، این طرح، با عنوان شورای عالی نیشابور هزار و 400 نامگذاری شود و در چهار فصل، علم، فرهنگ، صنعت و کشاورزی و 12 بخش تقسیم شود.

تشکیل شورای عالی با عضویت؛ نمایندگان مجلس، اعضای شورای تامین، روسای مراکز عالی، ائمه جمعه، روسای شورای اسلامی شهرها و اصناف و تجار، حضور نمایندگان و مسئولان ادوار گذشته در جلسات و استقرار نماینده فرمانداری در دبیرخانه نیشابور هزار و 400 نیز از پیشنهادات دیگر این جلسه به شمار می رود.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور، شاخص توسعه نیروی انسانی را مهمترین شاخص در این برنامه دانست و گفت: در اجرای این اتفاق بزرگ، ارزیابی مستمر جهت کیفیت بخشی مستمر را باید در نظر داشته باشیم.

علیرضا کلیدری افزود: جشن صدسالگی آموزش و پرورش نیشابور نیز در این برنامه گنجانده شده است و این مدیریت به عنوان دبیرخانه شورای عالی نیشابور هزار و 400 تمام تلاش خود را در جهت اجرای مطلوب این برنامه، معطوف خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار