سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان:

پایان محدودیت‌ مشاغل بعد از ماه صفر

اصفهان ( پانا) - سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان عنوان کرد آمار استفاده از ماسک در بخش‌های مختلف استان متفاوت است، در بخش دستگاه‌های اجرایی و دولتی بیش از ۹۰ درصد، در اصناف مختلف حدود ۸۵ درصد و در سطح عموم مردم افراد کمتری از ماسک استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پایان محدودیت‌ مشاغل بعد از ماه صفر

حجت‌الله غلامی، در نشست خبری آنلاین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، با بیان اینکه با توجه به گزارش‌هایی که از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان ارائه شده، وضعیت استان در مورد ابتلای بیماری کرونا، بستری‌ها و فوتی‌ها همچنان بحرانی و قرمز است، اظهار کرد: اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار دارند، بنابراین شدت نظارت بر بازرسی‌ها به ویژه در روزهای پایانی ماه صفر تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری در روزهای آخر ماه صفر با رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا و نکات بهداشتی برگزار شود، چرا که بیشتر شهرستان‌ها در شرایط قرمز قرار دارند، برگزاری مراسم نمازجمعه در شهرهای قرمز استان نخواهیم داشت و این هفته نیز وضعیت مانند هفته‌های گذشته است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تعطیلی‌ها برای مشاغل پرخطر تا پایان ماه صفر ادامه دارد و تشدید نظارت‌ها در مراکزی که باید تعطیل باشد و یا مشاغلی که اعمال محدودیت شده‌اند، وجود دارد و بعد از پایان ماه صفر مشاغلی که تعطیل بودند، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

محدودیت تردد در تفرج‌گاه‌ها بعد از ماه صفر هم ادامه دارد

وی با توضیح اینکه از هفته آینده تشدید نظارت‌ها در دستور کار ستاد مقابله با بحران کرونای استان و کمیته‌های زیرمجموعه ستاد قرار دارد، اضافه کرد: با تشدید نظارت‌ها می‌توان شیوع بیماری کرونا را مهار کرد، محدودیت‌ها در خصوص پارک‌ها و تفرجگاه‌ها بعد از پایان ماه صفر و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

غلامی با اشاره به اینکه جلسه کمیته حمل و نقل تشکیل می‌شود، افزود: این کمیته باید در خصوص ساماندهی ترددها در سطح استان با تمام نیروهایی که عضو این کمیته هستند، برای تعطیلات پایان ماه صفر اقدام کند و سایر دستورات این کمیته در جلسات بعدی اعلام خواهد شد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان، تصریح کرد: اجرای مصوبات ستاد کرونا استان در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران خواهد بود، اعلام جریمه‌های مصوب با ستاد ملی کرونا خواهد بود و اکنون نیز جریمه ماسک در تهران به صورت پایلوت انجام می‌شود و بعد از رفع نواقص این طرح، جریمه استفاده نکردن از ماسک در شهرهای بزرگ نیز اعمال خواهد شد و برای گرفتن تصمیمات درست در این خصوص منتظر نتیجه اجرای پایلوت جریمه ماسک در تهران بزرگ هستیم.

وی گفت: فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس نیز تا پایان ماه صفر ممنوع است و بعد از آن با رعایت تمام نکات بهداشتی و به صورت ترکیبی یعنی آموزش مجازی و حضوری می‌توانند فعالیت کنند و همچنان برای حضور دانش‌آموزان اختیار با والدین است.

بیشترین شکایت مربوط به جایگاه‌های سوخت بوده است

غلامی با توضیح اینکه تخلفاتی مانند فعالیت هیئت‌ها در سطح استان اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: درباره هیئت‌ها به صورت ویژه با سازمان تبلیغات اسلامی استان صحبت و قرار شد با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا مراسمی را به صورت محدود داشته باشیم و هر کجا برخلاف دستورات ستاد کرونا استان عمل شود، کمیته‌های نظارتی در همان شهرستان و منطقه باید برخورد کنند.

وی ادامه داد: بیشترین شکایات مربوط به جایگاه‌های سوخت است و برای مقابله با شیوع کرونا در جایگاه‌های سوخت، اپراتورها موظف به سوخت‌گیری هستند و باید تمام وسایل بهداشتی در جایگاه‌ها وجود داشته باشد. برخی از جایگاه‌های متخلف نیز پلمب شده‌اند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه در خصوص دورکاری کارمندان تصمیم‌گیری شد و این موضوع ابلاغ نیز شده است، افزود: اولویت دورکاری با بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار است، برای سایر کارمندان نیز با نظر مدیر دستگاه و متناسب با حجم مراجعات است، به نحوی که خدمات مطلوب را به ارباب رجوع ارائه دهند.

طرح زوج و فرد ادامه دارد

وی با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد ادامه دارد، تصریح کرد: برای محدودیت سفرها در جلسه فردا با کمیته حمل ونقل و تمام عوامل ذی‌ربط تصمیم‌گیری خواهد شد و نتیجه جلسه اطلاع‌رسانی می‌شود.

کاهش ۶۰ درصدی حضور مردم در پارک‌ها

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اصفهان با توضیح اینکه تلاش شده با تولید گسترده ماسک، توزیع با قیمت پایین ادامه پیدا کند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت صنعت و معدن هم در این زمینه تلاش خواهند کرد تا قیمت ماسک حدود یک هزار و ۲۰۰ تومان باشد و با توجه به راه‌اندازی خطوط تولید ماسک نیازهای استان را در این زمینه تأمین می‌کنیم.

وی افزود: رعایت پروتکل‌ها در صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه بالاست و آمار مبتلایان در آن‌ها کمتر شده و در این مراکز دقت بیشتری برای رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا وجود دارد و وزارت صنعت و معدن نیز گزارشی در جلسات ستاد مطرح نکرده و وضعیت در این مراکز مانند سایر صنایع است. طبق آخرین گزارشی که از شهرداری‌های سراسر استان داشته‌ایم، حضور مردم در پارک‌ها حدود ۶۰ درصد کاهش داشته و توصیه می‌کنیم افراد از مراجعه به پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها خودداری کنند. در جلسات کمیته‌های زیرمجموعه ستاد موضوع اینترنت دانش‌آموزان مطرح و شرکت‌های زیرساخت قول رفع مشکلات موجود را داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار