تشریح برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اسلامشهر و مدیر دارالقرآن‌های دادگستری جنوب غرب استان تهران به تشریح فعالیت‌های قرآنی شهرستان پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۳۰۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تشریح برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر

حمیدرحیمی قاری ممتازقرآن کریم و مشاور امور قرآنی فرماندار اسلامشهر در گفت و گو با پانا ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری‌های آخر ماه صفر اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر با نام شهر حافظان و قاریان قرآن در کشور شناخته می‌شود و در این راستا با نظارت نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان به عنوان رئیس شورای توسعه فرهنگ‌ قرآنی و حمایت خوب فرماندار و مسئولان ادارات، ارگان‌ها و مردم خصوصا"نسل جوان برنامه‌های قرآنی از درخشش و روند خوبی برخوردار است.

او بیان کرد: تا قبل از شیوع کرونا ویروس کرسی‌های تلاوت قرآن کریم هر هفته با حضور قاریان بین المللی و کشوری و به یاد شهدا در مسجد امام حسین(ع) شهرستان برگزار می‌گردید و در آستان‌های مقدس امامزاده عقیل(ع) و امامزاده عیسی(ع) هم جلسات تلاوت و تدریس قرآن کریم را با حضور خانواده‌ها و جوانان اجرا می‌کردیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی اسلامشهر تصریح کرد: پس از قرار گرفتن جامعه در شرایط کرونا فعالیت‌های قرآنی تعطیل نشد و با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های معتبر جلسات متعددی را در طول ماه مبارک رمضان،اعیاد قربان و غدیر،ماه‌های محرم و صفر با عناوین محافل انس با قرآن کریم برگزار کردیم که مورد استقبال خانواده‌ها،از دورترین نقاط،قاریان قرآن کریم داخل و خارج کشور با حمایت مسئولان شهرستان قرارگرفت.

رحیمی تصریح کرد: از جمله دیگر فعالیت‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر راه‌اندازی دارالقرآن‌های ادارات و ارگان‌های مختلف است که نمونه‌های آن را در دادگستری‌های غرب استان تهران، اداره بهزیستی، اداره ورزش و جوانان و...را می‌توان مشاهده کرد.

مدیر دارالقرآن‌های دادگستری جنوب غرب استان تهران خاطرنشان کرد: با توکل برخداوند متعال و بهره‌مندی از آیات کتاب الهی، امیدواریم در راه توسعه بیشترفرهنگ قرآنی موفق باشیم و به برکت این فعالیت‌ها ویروس منحوس کرونا درسطح جهان از بین برود.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار