توزیع محموله کمک های بهداشتی یونیسف در ایران

تهران ( پانا) - رئیس مرکز امور بین الملل وزارت کشور، از توزیع اولین محموله کمک های اقلام بهداشتی تأمین شده توسط دفتر یونیسف در ایران برای حمایت از کودکان کم برخوردار و دارای نیازهای ویژه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع محموله کمک های بهداشتی یونیسف در ایران

به گزارش مهر، حیم ساکی، گفت: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و در پی اعلام آمادگی دفتر یونیسف در ایران برای حمایت از کودکان کم برخوردار و دارای نیازهای ویژه در شرایط کرونا ، اولین محموله کمک های اقلام بهداشتی شامل مایع ضد عفونی کننده دست، ژل ضدعفونی کننده دست، مایع دستشویی، پد بهداشتی ، پودر لباسشویی دستی مایع ظرفشویی، ماسک ساده برای ارسال به ۶ استان کردستان، کرمانشاه، خوزستان، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان توسط دفتر یونیسف تهیه گردید.

وی افزود: مدیریت توزیع در استان ها بر عهده دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور و با راهبری مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور است. در این راستا دفاتر امور زنان و خانواده استانداری ها با همکاری دفاتر اجتماعی استانها و شهرداریهای مرکز استان و با استفاده از توان دفاتر تسهیلگری و سازمان های مردم نهاد نسبت به شناسایی و توزیع اقلام در مناطق محروم اقدام خواهند کرد و این اقلام در هر استان به ۵ هزار کودک تعلق خواهد گرفت.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت کشور ضمن تشکر از دفتر یونیسف در ایران و خانم ابرایان رئیس دفتر یونیسف در ایران اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط حساس و سخت و آسیب پذیری کودکان در این شرایط و ظرفیت های مشترک همکاری این گونه کمک ها تداوم یابد.

وی افزود: این برنامه ها نشان از همدلی و همراهی بین بخشی برای بهبود شرایط کودکان است و لبخند یک کودک در زمان دریافت کمک ها بالاترین ارزش را برای همه ما دارد.

ساکی از همکاران وزارت کشور در صف و ستاد به ویژه دفتر امور زنان و خانواده و معاونت و مدیرت منابع و توسعه برای اجرای این برنامه تشکر کرد.

در ادامه خانم ابرایان نماینده دفتر یونیسف در ایران نیز به حمایت ها و کمک های بین المللی به کودکان دارای شرایط خاص با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و بهزیستی در شرایط بحران کرونا از جمله تهیه باندهای پانسمان برای کودکان دارای بیماری پروانه ای و کودکان با بیماری های خاص اشاره کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به همکاری های خوب وزارت کشور با یونیسف از جمله در حوزه شهرهای دوستدار کودک و برنامه های پیش رو در این حوزه اظهار داشت: در تلاش برای افزایش جذب کمک های بین المللی برای کمک به کودکان دارای نیازهای ویژه در این شرایط می باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار