در همایش توسعه محلات و آیین تقدیر از عملکرد برتر؛

محسن هاشمی: با اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس محلات فراموش شدند

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان توسعه محلات و آیین تقدیر از عملکرد برتر تاکید کرد که در این وضعیت که دچار بحران اقتصادی هستیم و مدیریت شهر دچار مشکل شده است، پروژه‌های محله محور نتیجه بهتری می‌دهند و اثربخش هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: با اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس محلات فراموش شدند

به گزارش شورای اسلامی شهر تهران، همایش توسعه محلات و آیین تقدیر از عملکرد برتر با حضور رییس و اعضای شورای شهر تهران و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ظهر امروز برگزار شد.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان این همایش تشریح کرد: تهران نسبت شهرهای بزرگ دنیا قدمت چندانی ندارد و در میان دو شهر ری و شمیران تشکیل شده که ری هفت هزار سال و شمیران سه هزارسال قدمت دارند. اما تهران مانند قاهره یا رم با قدمت شکل نگرفته و توسط حکومت قاجار بعنوان پایتخت تعیین شد و تنها حدود ۲۳۰ سال از پایتخت شدن می‌گذرد.

او ادامه داد: در آن زمان تهران دارای محلات و روستاهای زیادی بود و با پیوستن این روستاها بزرگ شد و امروزه ۴۳ شهر در استان تهران وجود دارند و مستقیما با تهران در ارتباط هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری این موضوع که تهران از زمان تشکیل بلدیه (شهرداری) تقریبا ۵۰ شهردار را تجربه کرده است افزود: به علت پروژه های بزرگ مقیاس شهرداران گذشته، محلات فراموش شدند.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه در شورای پنجم توجه به پروژه‌های کوچک مقیاس در اولویت قرار گرفت و در این وضعیت که دچار بحران اقتصادی شده ایم و مدیریت شهر دچار مشکل شده است، پروژه‌های محله محور نتیجه بهتری می‌دهند و اثربخش هستند.

رییس شورا در ادامه خاطر نشان ساخت: بازدیدها از محلات نشان می‌دهد که پروژه های کوچک مقیاس آنچنان که باید به چشم نمی‌آیند و خواهشمندم که مواظب باشیم که حس شعاری بودن این پروژه‌ها به مردم دست دهد.

او همچنین به نحوه تعامل شورایاران و مسئولان اجرایی اشاره داشت و افزود: نحوه صحبت می‌تواند تعامل را دچار اشکال و اختلاف کند. شورایاران انتخاب می‌شوند که مسائل را به شورا برسانند، نه اینکه مسئولان اجرایی را مورد هجمه قرار دهند. این اشکالات و اختلافات در پروژه‌ها تاثیر منفی گذاشته و آنان را ناکام می‌گذارند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران که در این مراسم حضور داشت با اشاره به اینکه در گذشته هیات ها و مساجد در جایگاه انجمن محلات بودند گفت: تعهد شورای پنجم، احترام به رای و نظر مردم است.

او ادامه داد: دموکراسی که امروز از آن سخن میگوییم، دموکراسی صندوقی است و ما باید آن را با بودجه ریزی مشارکتی به دموکراسی اجرایی تبدیل کنیم‌.

مسجد جامعی در همین خصوص گفت: اینکه مردم در انتخاب و تعیین بودجه و اجرای پروژه نقش داشته باشند، به معنای دموکراسی اجرایی است و به نظر من برای افزایش کیفیت زندگی در شهر، پروژه های کوچک مقیاس در محلات مهمتر از پروژه های بزرگ مقیاس هستند و از همین روی است که پروژه‌های کوچک مقیاس براساس تعهد شورا به مردم برنامه‌ریزی شده اند، چراکه این پروژه ها مربوط به مردم است و آنان را به مطالبه گری وا می‌دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار