شب شعر مجازی در منطقه چهار

تهران (پانا) - محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار در مراسم آیین بزرگداشت حافظ، بر توسعه فعالیت های  ادبی و پژوهشی در بین دانش آموزان با شناخت مفاخر ایرانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شب شعر مجازی در منطقه چهار

همزمان با ایام یادروز لسان الغیب، حافظ شیرین سخن، شب شعر مجازی دانش آموزان ادب پژوه با حضور همکاران فرهیخته منطقه چهار و مسوولان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در یک نشست مجازی در پژوهش سرای آفرینش برگزار شد.

انجمن ادبی پژوهش سرای آفرینش به منظور بزرگداشت شعر و اندیشه های حافظ و توسعه و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در بین دانش آموزان، همکاران و علاقمندان، همزمان با برنامه های یادروز حافظ اقدام به برگزاری آیین شب شعری با عنوان "آفرینش آرامش با اشعار حافظ" به صورت مجازی کرد.

این نشست مجازی با حضور پانته آ دُری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار، شهاب روزبهانی، معاون آموزش متوسطه، یدالله شکری صاحب نظر دانشگاهی در حوزه حافظ شناسی و دانش آموزان و همکاران علاقمند برگزار شد.

این آیین نکوداشت با بیانات دری در خصوص جایگاه اشعار و غزلیات حافظ در توسعه هویت فرهنگی و موازین ناب اخلاقی و آیین زندگی در شعر حافظ و ماهیت زبان هنری شعر و نقش و تاثیر آن در زمینه های آموزشی، ارتباط آن با زندگی امروزی و تلطیف روح با اشعار لسان الغیب آغاز شد.

لونی ضمن تشکر و قرائت چند بیت زیبا از اشعار حافظ به اهمیت و توسعه ی فعالیتها ادبی و پژوهشی در بین دانش آموزان با شناخت مفاخر ایرانی، حافظ پژوهی و حافظ شناسی و شناساندن اندیشه های حافظ تاکید کرد.

در ادامه یدالله شکری، عضو هیات علمی دانشگاه و صاحب نظر در حوزه حافظ شناسی به ویژگی های شعر و کلام حافظ، اوج پختگی و بلاغت آن اشاره و منابع و مآخذ علمی نگاشته شده در زمینه حافظ شناسی را معرفی کردند.

روز بهانی، معاونت آموزش متوسطه ضمن گرامی داشت یاد روز حافظ و اعلام خرسندی از حضور دانش آموزان و همکاران ادب دوست و ادب پژوه در این بزرگداشت حافظ را طلایه دار فرهنگ و زبان فارسی دانست و خواستار ادامه و گسترش فعالیت های ادبی دانش آموزان در این زمینه شد.

دانش آموزان حاضر در این جلسه مجازی با بیانی شیوا و احساسی برآمده از دل به خوانش اشعار زیبای خواجه شیراز پرداختند.

در پایان دیبا سعیدی نیا، مدیر پژوهش سرای آفرینش تلاش در جهت تحقق اهداف برنامه راهبردی حفظ و گسترش زبان فارسی و پاسداشت آن با محوریت حافظ شناسی و توانمند سازی دانش آموزان با حافظ خوانی و آشنایی با غزلیات حافظ را از برنامه های سال جاری پژوهش سرا عنوان کرد.

گفتنی است جعفری و حبیبی کارشناس ادبیات فارسی و سلیمانی کارشناس انجمن ادبی پژوهش سرا هدایت مراسم را عهده دار بودند و از حضور پر شور دانش آموزان دبیرستان فرهنگ آل یاسین و دبیرستان ایران تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار