راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در خراسان شمالی

بجنورد(پانا ) -فرمانده انتظامی خراسان شمالی از راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی با معرفی رئیس پلیس آن در استان طی هفته‌های آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی  در خراسان شمالی

علیرضا مظاهری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: هفته ناجا در سال جاری به دلیل تداخل با اربعین حسینی به ۲۷ مهرماه موکول شد.

وی شعار این هفته را «باهم برای امنیت و سلامت» اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه شیوع کرونا برنامه‌ریزی برگزاری برنامه‌های ویژه هفته ناجا به‌صورت خاص و محدود خواهد بود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین از راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی با معرفی رئیس پلیس آن در استان طی هفته‌های آینده خبر داد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در ادامه به برخی از عملکردهای ناجا طی شش ماهه نخست امسال در استان اشاره کرد و افزود: در مجموع مقایسه انجام‌شده کل جرائم واقع‌شده در استان نسبت به سال گذشته از کاهش ۱۴ درصدی برخوردار است.

وی با ابراز تأسف نسبت به افزایش ۱۴ درصدی نزاع و درگیری در خراسان شمالی تصریح کرد: میزان نزاع‌های ثبت‌شده در استان خراسان شمالی به نسبت جمعیت در رتبه ۷ کشور این استان را قرار می‌دهد که آماری نگران‌کننده است.

مظاهری اختلافات خانوادگی، کشاورزی و ملکی را از جمله عناوین اصلی نزاع و درگیری در استان برشمرد و گفت: پایین بودن آستانه تحمل در همشهریان و ساکنان استان باعث ایجاد نزاع و درگیری می‌شود.

وی در ادامه به کاهش ۵۳ درصدی قتل‌ها و کاهش ۷ درصدی تجمعات غیرمجاز در خراسان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه جرائم جعل و کلاهبرداری بالغ‌بر ۸۳ درصد کشف جرم و همچنین در بخش پرونده‌های قاچاق کالا، تاکنون ۸۲۱ پرونده باارزش بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان و در حوزه زمین‌خواری، احتکار و اختلاس نیز ۱۳ پرونده جرائم اقتصادی باارزش بیش از ۵ میلیارد تومان تشکیل‌شده است.

وی به موضوع سرقت در استان نیز اشاره کرد و با ابراز نگرانی نسبت به وقوع سرقت‌های خرد در خراسان شمالی افزود: شاهد رشد ۳۰ درصدی سرقت از اماکن در استان هستیم که عدم رعایت مراقبت‌های لازم و همچنین نقص در تجهیزات فنی از جمله عوامل وقوع این سرقت‌ها و سخت شدن پیگیری‌ها شده است.

مظاهری از دستگیری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سارق طی شش ماه گذشته خبر داد و گفت: سارقان بیشترین زندانیان استان را تشکیل می‌دهند و طی این مدت ۶ باند سرقت حرفه‌ای مورد ضربه نیروهای ناجا و آگاهی قرار گرفته‌اند.

وی در خصوص سرقت از اماکن و اداره‌ها، بیان کرد: مراقبت از تجهیزات در اماکن مناسب نیست و از سوی دیگر تجهیزات مناسب برای پیگیری نیز وجود ندارد که همین مسئله پیدا کردن سارقان را با مشکل مواجه می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در خصوص تصادفات درون شهری، بیان کرد: تصادفات درون شهری در سال جاری کاهش داشته که تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری ۱۵ فقره بوده و در مجموع تصادفات درون شهری ۵۵ درصد کاهش داشتیم.

وی به حوزه مواد مخدر نیز گریزی زد و گفت: کشفیات استان با بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم به میزان ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد که همراه با آن ۶۸۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر و ۸ هزار و ۱۵۲ نفر معتاد دستگیرشده‌اند که ۹۲ درصد آنان را مردان، ۵۵ درصد آنان در سنین ۲۵ تا ۳۹ سال، ۸۰ درصد این افراد را بیکاران و ۷۵ درصد را افرادی با تحصیل کمتر از دیپلم تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار