معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تمامی مدارس شهرستان‌های استان تهران باید از خدمات مشاوره و روانشناختی بهره‌مند شوند

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد شناسایی دانش‌آموزان مستعد اختلالات روانشناختی در مدارس و خانواده‌ها امری ضروری بوده که با راهکارها و تکنیکهای مناسب روانشناختی مدیریت می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تمامی مدارس شهرستان‌های استان تهران باید از خدمات مشاوره و روانشناختی بهره‌مند شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی ضمن گرامیداشت هفته بهداشت روان گفت: تعطیلی مدارس در آغاز سال تحصیلی 1399 و قرنطینه کردن خانگی دانش‌آموزان به دلیل شیوع بیماری کووید 19 بر روی سلامت جسمی و روانی کودکان و نوجوانان تاثیرگذار بوده و شرایط سازگاری سختی را برای دانش‌آموزان، خانواده ها و همین‌طور معلمان و مسئولین آموزشی مدارس فراهم کرده است.

او با بیان این موضوع گفت: شناسایی دانش‌آموزان مستعد اختلالات روانشناختی در مدارس و خانواده‌ها که سلامت‌ روان آنها ممکن است به خطر افتاده باشد امری ضروری بوده تا با راهکارها و تکنیکهای مناسب روانشناختی بتوان سلامت‌روان آن ها را حفظ کرد.

هاشمی با تاکید بر لزوم ساماندهی مشاوران در تمامی مدارس و محدودیت‌های نیروی انسانی حوزه مشاوره افزود: تلاش می‌شود تا تمامی مدارس در سطح استان از خدمات مشاوره و روانشناختی بهره‌مند شوند بر این اساس با اجرای دو طرح بسیار مهم سعی کرده‌ایم تا بخشی از نیاز‌های روانشناختی مدارس و دانش‌آموزان را برطرف کنم. طرح رابطان هسته‌های مشاوره امسال در تمامی مدارس فاقد مشاور به اجرا در می‌آید.

او افزود: در این طرح تمامی مدارس فاقد مشاور یک نفر از همکاران مدرسه را که ترجیحا تحصیلات تخصصی روانشناسی و مشاوره دارند را به عنوان رابط هسته مشاوره منطقه به استان معرفی و در جلسات آموزشی و توجیهی شرکت می‌کنند. در کنار این هسته‌ها و مراکز مشاوره استان از ابتدای سال تحصیلی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی به صورت حضوری و غیرحضوری هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کووید-19 مراکز مشاوره استان خدمات تخصصی مشاوره را به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز کرده و در موارد مورد نیاز به صورت آنلاین در شبکه شاد و به صورت تلفنی ارائه خدمت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار