حسینی: شبکه شاد بایدبرای دانش‌آموزان ایمن‌سازی شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای شورای راهبری شبکه شاد ضمن تشریح کارکردهای شبکه شاد ، افزایش عدالت آموزشی، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، تنوع و کیفیت بخشی را ازجمله کارکردهای ویژه شبکه شاد عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: شبکه شاد بایدبرای دانش‌آموزان  ایمن‌سازی شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنای، سید جواد حسینی در این نشست که با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد با بیان اینکه در حوزه شبکه شاد سه موضوع مهم باید بیش از پیش مورد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: موضوع اول این است که در حوزه مراقبت از آسیب های اجتماعی دنیای مجازی باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی گفت: استفاده انحصاری دانش آموزان از شبکه شاد برای آموزش یک ظرفیت بی بدیل است در عین حال باید تلاش شود امکانات سخت افزاری به گونه ای طراحی شود که این ایمن سازی برای دانش آموزان به طور قطع محقق شود.

معاون وزیر با بیان اینکه فضای دیجیتال و مجازی از چهار جهت برای دانش آموزان آسیب زا است، افزود: اولین جهت این است که فضای مجازی به عنوان ابزار آسیب رسان و آسیب رساننده میتواند باشد و دوم جهت این است که در فضای مجازی، محتوای آسیب رسان مثل محتواهای پورنوگرافی یا خشن و یا تحریک کننده و یا مبتنی بر اصول غیر متعارف اخلاقی نیز وجود دارد. سومین آسیب دنیای مجازی این است که این دنیا به عنوان فضایی اعتیاد آور و محو کننده شخصیت می تواند باشد که موجب وابستگی افراطی فرد نیز می شود.

وی تصریح کرد: چهارمین آسیب فضای مجازی، آسیب های جسمانی و سلامت به دلیل استفاده افراطی از فضای مجازی است که باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون وزیر با بیان اینکه دومین موضوع در خصوص شبکه شاد استفاده از این شبکه و عدالت آموزشی است اظهار کرد: اصولا یکی از کارکرد های آشکار شبکه شاد، افزایش عدالت آموزشی است چون از این طریق دورترین نقاط از بهترین محتوا و شیوه های آموزشی می توانند بهره مند شوند.

وی گفت: در عین حال حتما باید مراقبت شود گروه های خاص مانند دوزبانه ها ، مناطق عشایری، روستایی ومحروم و دانش آموزان با نیازهای ویژه به شکل خاص دیده شوند و مناسب سازی هایی در این خصوص برای استفاده کیفی از شبکه شاد با رویکرد عدالت ترجیحی در این حوزه اتفاق بیافتد.

حسینی با بیان اینکه سومین نکته مهم این است که بر مبنای نظریه شهری شدن سرمایه در وضعیت جدید رقبای زیادی برای شاد وجود دارد اظهار کرد: شبکه شاد را باید به گونه ای جذاب، متنوع و پرکاربرد کنیم تا از رقبای خود پیشرفته تر وجذاب تر باشد.

وی در پایان گفت: باید ظرفیت های مختلف جذاب مثل دیپ فیک، گویاساز برای نابینایان و نرم افزار تبدیل خواندن به نوشتن برای ناشنوایان به این شبکه اضافه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار