نیکبخت: گزینش مناسب متقاضیان معلمی منجر به ایجاد جامعه پویا می شود

تهران(پانا)- جلسه برنامه ریزی گزینش دانشجویان پذیرفته شده در آزمون دانشگاه فرهنگیان، با حضور مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷، اعضای شورای معاونین و فاطمه کلاهی، کارشناس تحقیقات گزینش، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
نیکبخت: گزینش مناسب متقاضیان معلمی منجر به ایجاد جامعه پویا می شود

مهدی نیکبخت در جمع شورای معاونین و همکاران گزینش ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه همکاران گزینش گفت: وجود فرآیند گزینش از ضروریات تشکیل یک سازمان پویا و کارآمد است و در آموزش و پرورش این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا برگزیدگان این فرآیند مهم، قرار است امر تعلیم و تربیت نسل آینده کشور را راهبری کنند و حاصل این فرایند می تواند تاثیرات مثبت زیادی در شکل‌گیری فرهنگ و پویایی جامعه در آینده داشته باشد. بنابراین ضروری است همکاران پرتلاش و متعهد گزینش دقت لازم را در انجام فرآیند مهم گزینش نیروی انسانی لحاظ کنند.
نیکبخت در ادامه گفت: با عنایت به اینکه متقاضیان شغل معلمی که در این ایام جهت انجام مراحل گزینش مراجعه می‌کنند اولین حضور خود را در فضای آموزش و پرورش تجربه می‌کنند ضروریست ضمن رعایت دقیق مقررات با نهایت احترام و تکریم با آنها برخورد شود تا حتی اگر چنانچه پذیرفته نشدند، تصور خوبی از آموزش و پرورش در ذهن آنها حک شود.
در ادامه فاطمه کلاهی، کارشناس تحقیقات گزینش، ضمن قدردانی از حمایت های راهبردی مدیر منطقه و همراهی اعضای شورای معاونین اعلام کرد: هسته گزینش تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت ارائه خدمات شایسته و درخور شأن برای داوطلبین شغل مقدس معلمی انجام شده است.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در شرایط حساس و سخت شیوع بیماری کرونا قرار داریم تعدادی از همکاران متعهد و مجرب جهت تسریع و تسهیل در دریافت مدارک مراجعین بکار گرفته شد. و این فعالیت در فضای باز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شده است و تلاش می‌کنیم سایر مراحل گزینش داوطلبین عزیز به نحو احسن در کمترین زمان ممکن و با حداقل مراجعات صورت پذیرد.
کلاهی در ادامه گفت: آنچه که در جذب فرهنگیان مهم است احراز ضوابط عمومی و ملاک‌های تقدم است. وی افزود: همه ساله تعداد متقاضیان دانشگاه فرهنگیان بین دانش‌آموزان رشد چشمگیری دارد که امسال منطقه ۱۷، نسبت به سال قبل رشد بالغ بر ۴۶ درصدی داشته است که تعداد آن ۸۸ نفر است.
وی افزود: نکته مهم دیگر این است که بیش از ۲۵ درصد متقاضیان مربوط به دبیرستان نمونه دولتی الزهرا(س) است که این مهم نشان دهنده این است که غالبا دانش آموزان مستعد و توانمند متقاضی شغل معلمی هستند که می تواند آینده خوبی را برای مهم‌ترین نهاد تربیتی کشور تضمین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار