انهدام 17 باند توزیع کننده مواد مخدر در پایتخت

سردار رحیمی: نمی‌توان با اوباش گران مانند سارق برخورد کرد

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز 17 باند عمده فروش موادمخدر، منهدم شدند، گفت در مرحله هفتم طرح ظفر بیش از 2 تن انواع مواد مخدر کشف شد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
انهدام 17 باند توزیع کننده مواد مخدر در پایتخت

به گزارش سایت پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه طرح ظفر که با حضور مجمع نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح 196 حکم قضائی برای دستگیری قاچاقچیان عمده و خرده فروشان موادمخدر در سطح پایتخت به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: طی 72 ساعت گذشته 6 باند مهم توزیع کننده موادمخدر شناسایی و منهدم شدند و همچنین در این رابطه 2 تن و 194 کیلوگرم از انواع موادمخدر کشف شد.

سردار رحیمی با بیان دستگیری 24 قاچاقچی عمده فروش موادمخدر، افزود: هزار و 263 خرده فروش موادمخدر نیز در این مرحله از طرح ظفر دستگیر و تعداد زیادی از منازلی که محل خرید و فروش موادمخدر بودند، شناسایی و 11 باب از این منازل نیز پلمب شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: 11 نفر از اوباش که در امر توزیع و فروش موادمخدر فعالیت داشتند، دستگیر و 38 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از این افراد نیز توقیف شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز حدود 17 تن موادمخدر در سطح شهر تهران بزرگ کشف شده است، افزود: یکی از باندهای توزیع موادمخدر بزرگ توانسته بود 740 کیلوگرم انواع موادمخدر مکشوفه را وارد پایتخت کند که با هوشیاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب، 4 نفر از اعضای اصلی این باند دستگیر شدند و در مجموع نیز تا به امروز 17 باند توزیع کننده موادمخدر منهدم شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: اعضای باند دیگری که 210 کیلوگرم انواع موادمخدر را وارد پایتخت کرده بودند در عملیاتی توسط ماموران مبارزه با موادمخدر پایتخت دستگیر شدند.

وی درباره هجمه های وارد شده به نیروی انتظامی در پی گرداندن اوباش در سطح شهر و برخورد نیروی انتظامی با آنها اظهار داشت: ذات اوباش گری، گردن کلفتی، عربده کشی، قداره بندی، اخاذی از مردم یک محل و دست درازی به نوامیس مردم است.

این مقام انتظامی گفت: ما مجرمان زیادی را بازداشت می کنیم، اما برای آن‎ها چنین کاری نمی کنیم، با اوباشی که در یک محله به نوامیس مردم تعرض و از تعدادی از مغازه ها و افراد محل باجگیری می کند، قداره در دست دارند، خودرو و مغازه ها را منهدم می کنند، نمی توان با آنها برخوردی مانند یک سارق داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشت: اسیر جوسازی ها و فضا سازی ها نخواهیم شد، برخی ها می خواهند خود را مطرح کنند و برخی نیز ادای روشن فکری در می آورند؛ اما مسئولیت ما برقراری امنیت و برخورد با افرادی است که گردن کلفتی کرده و به حقوق و حریم مردم دست درازی می کنند ،لذا در این رابطه کوتاه نخواهیم آمد و متعرضان به حقوق شهروندی با شدیدترین برخود پلیس مواجه خواهند شد.

سردار رحیمی ادامه داد: دستگاه محترم قضائی در این رابطه همکاری بسیار خوبی با ما دارد و ان‌شاءالله در مواردی که منجر به اخلال نظم عمومی و امنیت جامعه می شود، دچار فضا سازی نخواهیم شد و کارخود را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص فیلم های منتشر شده در رابطه با تادیب اراذل و اوباش توسط ماموران پلیس در زمان چرخاندن آن ها، افزود: صراحتا به شما می گویم، زمانی که آن اراذل را در محل می چرخاندند؛ یکی از افرادی که توسط آن ها مورد تعرض قرار گرفته بود در حاشیه پیاده راه به آن ها گفت که نتیجه این همه ظلم کردن خود را دیدید؟ که در همین لحظه آن افراد اوباش شروع به فحاشی و توهین به وی کردند و در ادامه نیز مامور ما آن رفتار را انجام داد البته قبول داریم موارد باید رعایت شود.

رئیس پلیس پایتخت درباره تجمعات به وجود آمده پس از فوت محمدرضا شجریان متذکر شد: در این تجمعات به کسی تعرض نشد، برخی از افراد به دنبال بهانه و جوسازی هستند که این ها را تایید نمی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار