یک کارشناس آموزشی در گفت و گو با پانا:

خانواده‌ها در آموزش دروس به فرزندانشان صبور باشند

کاشان (پانا) - یک کارشناس آموزشی عنوان کرد آموزشگر کودکان باید با روانشناسی، خصوصیات فردی و نیازهای فراگیر کودک، آشنایی کافی داشته باشد، ولی خانواده ها موقع آموزش فرزندان، صبر و حوصله کافی ندارند و متاسفانه مشکلات زیادی به ویژه در آموزش مجازی وجود دارد که کلاس اولی‌ها به سرعت از آموزش دلسرد شده اند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها در آموزش دروس به فرزندانشان صبور باشند

نیره سقایی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: روانشناسی هفت سالگی بر این باور است که آموزگار و آموزشگر کودکان دبستانی به ویژه پایه اول باید صبور، با گذشت، مهربان، با تجربه، جستجوگر و فروتن باشد و از خود رفتاری نامدبرانه به نمایش نگذارد.
وی افزود: کودکان با حضور در مدرسه و در بازی با همسالان خود، تعامل کرده و فراتر از محتوای آموزش رسمی، مهارت‌های زندگی را یاد گرفته و تجربه می کنند ولی در آموزش الکترونیک از این ویژگی محروم می مانند.
وی تصریح کرد: هدف از آموزش و پرورش خلاق و نقادانه، آموزش مهارت های اجتماعی و آماده کردن دانش آموز به عنوان شهروند موفق، کارآمد و موثر در خانه و اجتماع است که متاسفانه در صورت غیر حضوری بودن آموزش، این امر در همه خانواده ها محقق نمی‌ شود.
وی اظهار کرد: در برنامه ریزی های درسی و آموزشی، آموزش و کاربرد هنرهایی مثل تئاتر، موسیقی، سینما، قصه و هنرهای دستی اهمیت به سزایی دارد و حتی کارشناسان تعلیم و تربیت بر این باورند که اگر آموزش همراه با بازی باشد، استقلال مفاهیم آموزشی آسان تر می شود.
این معلم نمونه استان اصفهان گفت: وقتی کودک کلاس اولی در مدرسه حضور نداشته باشد از آموزشهای عینی و همراه با بازی محروم می ماند و تعداد بسیار کمی از خانواده ها نیز وقت بازی برای آموزش به کودکانشان اختصاص می دهند.
وی تصریح کرد: آموزگار کلاس اول در این موارد بسیار حرفه ای عمل می کند و در تمامی آموزشهای خود بازی را رکن اصلی تدریس خود قرار می دهد اما اگر در فضای مجازی، خانواده ها را به شیوه های آموزش با بازی تشویق کند، تعداد کمی از آنها از این دستورالعمل پیروی می کنند.
وی تاکید کرد: کودک باید در زمان آموزش با آموزشگر خود ارتباط چشمی برقرار کرده و تحت نظارت او بخواند و بنویسد و مربی نیز باید همه کودکان را از نزدیک رصد کند تا مطمئن شود که فرآیند یادگیری به خوبی اتفاق افتاده است.
وی اظهار کرد: مفاهیمی مثل توسعه فرهنگ شهروندی، حمل و نقل و ترافیک، مسائل زیست محیطی، میراث فرهنگی و نظیر آن فقط با حضور در مدرسه و تعامل با هم سن و سال های های کودک برای مشارکت در بنای جامعه ای سالم، قابلیت فهم و درک و اجرا را دارد.
سقایی گفت: با توجه به شرایط موجود، بهتر است، دانش آموزان پایه اول ابتدایی با رعایت کامل موارد بهداشتی حداقل سه روز در هفته در کلاس درس حاضر شوند که با توجه به تعداد دانش آموزان این امر باگروهبندی آنها در تعداد کم، امکان پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار