گفت و گوی پانا با دانش آموزان ابتدایی منطقه ۱ تهران؛

دغدغه های معلم، شاگردی در خصوص شبکه شاد

تهران (پانا)- این روزها که به دلیل شیوع کرونا دانش آموزان بصورت مجازی در حال آموزش هستند، نظرات مختلفی در خصوص نحوه آموزش های مجازی مطرح می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۰۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه های معلم، شاگردی در خصوص شبکه شاد

در همین زمینه پانا گپ و گفتی با برخی از دانش آموزان منطقه یک داشته و نظرشان را درباره نحوه برگزاری کلاس هایشان جویا شده است. باران اسماعیلی، دانش آموز پایه پنجم منطقه یک در رابطه با دغدغه هایش درباره نحوه برگزاری کلاس های مجازی، گفت: به نظر من کلاس حضوری بسیار مفیدتر است، ولی با توجه به این شرایط دشوار کلاس آنلاین بهترین گزینه است، اما به شرط آنکه مشکلاتش رفع شود.
او افزود: مشکل من با اپلیکیشن شاد این است که با گوشی آیفون نمی توانم از این اپلیکیشن استفاده کنم. برای مثال نمی توانم در پخش زنده ها شرکت کنم و یا ارسال پیام صوتی دردسرهای زیادی دارد. شاید اگر اجازه استفاده از اسکایپ برای آموزش آنلاین را داشته باشیم بهتر باشد و در این مدت ایرادات اپلیکیشن شاد هم زودتر حل شود تا برای همه قابل استفاده باشد.
وی گفت: البته ناگفته نماند نکته مثبت در این ایام این است که فیلم‌های آموزشی خوب و واضحی داریم و می توانیم هر زمان که مایل بودیم از آن ها استفاده کنیم و آموزش صرفا به یک زمان و مکان خاص محدود نمی شود.
اسماعیلی از دلتنگی این روزهایش برای همکلاسی ها و معلمانش صحبت کرد و گفت: متاسفانه این روزها از وجود و دیدن معلم و دوست هایمان و درک بیشتر مطالب به صورت حضوری محروم هستیم.
مریم تقی زاده، دانش آموز پایه پنجم منطقه یک نیز به پانا گفت: به نظر من فعلا آمار مبتلایان به کرونا بیشتر و بیشتر می شود و بخاطر سلامتی خودمان بهتر است از کلاس های آنلاین استفاده کنیم.

او اضافه کرد: آموزش حضوری برای درک مطالب مفیدتر بود، ولی یادگیری درس در دوران آنلاین هم مشکل زیادی ندارد، فقط باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا درک مطالب برایمان راحت تر شود.
این دانش آموز افزود: نکته مثبت این نوع برگزاری کلاس ها برای من این است که بچه ها در کلاس حضوری شلوغ می کردند، اما الان فقط کارمان خواندن درس است. نکته منفی هم دلتنگی برای دوستان مان است. همچنین بهتر است در این شرایط معلم های با تجربه ای را به مدرسه ها بیاورند تا با روش های آموزش مجازی آشنا باشند.
زهرا، معلم پایه پنجم منطقه یک گفت: دغدغه من و همه معلم های عزیز و زحمتکش در این دوران تفهیم کردن دانش آموزان است. البته سردرد و چشم درد دانش آموزان و معلمان از مضرات آموزش های پر دردسر آنلاین است. من اصلا از آموزش آنلاین راضی نیستم، زیرا برگزاری حضوری کلاس و دیدن دانش‌آموزانم را ترجیح می دهم و قطعا تعامل در امر آموزش در یادگیری بسیار اثر دارد. کلاس ها باید پویا باشد و کار های گروهی صورت بگیرد. امیدوارم در این روزها دانش آموزی از آموزش جا نماند.
وی درباره مزایای برگزاری آموزش های مجازی گفت: در کلاس های حضوری گاهی با کمبود وقت مواجه می شدیم و تعداد دانش آموزان نسبتا زیاد ممکن بود مانع انجام بعضی از فعالیت های مهم شود.

*آیلین شکوفه پور، خبرنگار دانش‌آموز منطقه یک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار