برگزاری نشست هم اندیشی جام باشگاه‌های کتابخوانی در اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - نشست هم اندیشی جام باشگاه‌های کتابخوانی، با حضور میثم مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر، نماینده موسسات فرهنگی هنری و سایر اعضاءدر محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشی جام باشگاه‌های کتابخوانی در اسلامشهر

در این جلسه میثم مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر، در سخنانی اظهارکرد: گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان یکی از اهداف مهم این اداره در حوزه کتاب و امور فرهنگی است و راه‌اندازی جام باشگاه‌های کتابخوانی می تواند در این حوزه مارا یاری نماید.

او با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته سنوات گذشته افزود: در سال قبل حدود 50 باشگاه راه‌اندازی شد و امسال می‌بایست این تعداد را حداقل به هشتاد مرکز برسانیم .

مرادی وظیفه اصلی باشگاه‌های کتابخوانی را بستر سازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و مطالعه با استفاده از روش‌هایی از جمله،معرفی کتاب، مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب و خلاصه نویسی کتاب دانست و عنوان نمود راه‌اندازی و شکل گیری کمیته تخصصی در این زمینه اهمیت بسزایی دارد.

در ادامه، مرآتی پژوهشگر و استاد دانشگاه پیشنهاد راه‌اندازی پایگاه دائم و مرکزی را در یکی از واحدهای آموزشی شهرستان و تجهیز اتاق فیلم را با کمک انجمن سینمای جوان اسلامشهر ارائه نمود.

در این نشست که با محوریت همه‌گیر کردن کتاب و کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان همراه بود، در خصوص بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در شهرستان اعم از کتابخانه‌های عمومی، مهدکودک‌ها، مهدهای قرآنی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های مساجد و... در جهت بالا بردن سرانه مطالعه بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

سپس در پایان جلسه نیز مصوب شد، جلسه تخصصی دیگری با حضور فعالان فرهنگی و ادارات مرتبط در این زمینه از جمله، آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهداء(ع)، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، انجمن هنرهای نمایشی، انجمن سینمای جوانان، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امور کتابخانه‌ها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار