پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی شنوایی‌شناسان

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی شنوایی‌شناسان پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز جهانی شنوایی‌شناسان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام سید جواد حسینی به شرح ذیل می باشد

روز 19 مهر ماه امسال (برابر با ده اکتبر) به‌عنوان روز جهانی شنوایی‌شناسان نامگذاری شده است. فلسفۀ این انتخاب نیز به منظور پاسداشت زحمات شنوایی‌شناسان می باشد. دلیل انتخاب دهمین روز از دهمین ماه میلادی برای بزرگداشت این روز ، این بوده که «از هر ۱۰ شنوایی‌شناس، هر ۱۰ نفر باید در کار حرفه‌ای خود کامل و بدون نقص عمل کنند» چون شنوایی‌شناسان به‌خوبی به اهمیت شنوایی و گفتار در ارتباطات واقف هستند و این مهم را درک کرده‌اند که شنوایی به عنوان یک ضرورت برای زندگی اجتماعی فرد محسوب می‌شود.

هدف از این روز در سطح جهان، آشنایی بیشتر جوامع با خدمات شنوایی‌شناسان در زمینۀ پیشگیری، تشخیص و توان بخشی جامع شنوایی و گفتار و زبان است.

روز جهانی شنوایی‌شناسان، یادآور تلاش‌های بی‌دریغ شنوایی‌شناسان عزیز است. شنوایی‌شناسی که ناشنوایی کودکی را تشخیص می‌دهد، و سپس به توانبخشی او می‌پردازد تا در کنار دیگر همتایان شنوای خود به زندگی عادی بپردازد، شنوایی‌شناسی که خانوادۀ کودک ناشنوا را در مسیر طولانی زبان‌آموزی همراهی و راهنمایی می‌کند، یا شنوایی‌شناسی که به تشخیص و درمان کم‌شنوایی بزرگسالی می‌پردازد یا سالمندی را از انزوا می‌رهاند، کمک های بسیار ارزشمندی را برای افراد با آسیب شنوایی انجام داده و از این مسیر در راستای عدالت آموزشی و اجتماعی گام بر می دارد.

روز جهانی شنوایی‌شناسان را به تمامی شنوایی‌شناسان ایران اسلامی به ویژه همکاران شنوایی‌شناس سازمان آموزش و پرورش استثنایی که به ارزیابی و توان بخشی کودکان آسیب دیده شنوایی می‌پردازند و یار و یاور خانواده‌های این کودکان هستند شادباش می‌گویم و برای این گروه فعال و تلاشگر، آرزوی تندرستی و موفقیت روز افزون دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار