در گفت‌وگو با پانا بررسی شد؛

ریشه اختلافات مجلس و دولت به روایت دادستان کل اسبق انقلاب اسلامی

موسوی تبریزی: همکاری مجلس و دولت به جایی نرسیده است/ می‌دانم که اختلافات ریشه در خداپرستی و دلسوزی برای مردم ندارد، ریشه در نفسانیت و شخص‌پرستی دارد/ مشکلات مردم را بی‌صبر کرده و نمی‌توانند تحمل کنند/ قبلا هم جنگ بود اما مردم ناراحت نبودند، خسته نبودند، درد نداشتند

تهران (پانا) - دادستان کل اسبق انقلاب اسلامی و نماینده دوره اول و سوم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید هواهای نفسانی را کنار گذاشته و به فکر مردم باشند، گفت قبلا هم جنگ بود، اما مردم ناراحت نبودند، خسته نبودند، درد نداشتند، اگر هم شهید می‌دادند با دست خودشان فرزندان‌شان را به جنگ می‌فرستادند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ریشه اختلافات مجلس و دولت  به روایت دادستان کل اسبق انقلاب اسلامی

آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی در گفت‌وگو با پانا درباره لزوم رفع اختلافات دولت و مجلس و همکاری برای حل مشکلات مردم گفت: «آنچه که مسلم است در رابطه با مشکلات مردم و مدیریت رفع مشکلات مردم، اگر قوای مختلف با هم متحد نباشند، از 100 مشکل نمی‌توانند 10 مشکل را هم تنهایی حل کنند؛ خواه مشکل، اقتصادی باشد یا امنیتی، سیاسی، روابط خارجی و ... . این در تمام کشورها تجربه شده است و در چهل سال اخیر انقلاب نیز، این مهم را ما هم تجربه کرده‌ایم. آنجایی که با هم همدل و همفکر بودیم، نمونه آن در دوران جنگ، اثرگذاری بسیاری زیادی داشت.»

نماینده مردم تبریز در دوره اول و سوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در دوران جنگ هم اختلاف وجود داشت، اما با مدیریت حضرت امام، خیلی زود رفع می‌شد و ما در طول جنگ مشاهده کردیم که این همدلی چگونه عمل می‌کرد. البته اختلافات هم که گاهی وجود داشته، اثرات خود را در جنگ گذاشته است. اختلافاتی که گاهی بین ارتش و سپاه، در برنامه‌ها، در کیفیت کار و در رابطه با نیروها و ... وجود داشت، این اختلافات جزیی هم ضرر داشته و به نفع منافقین و صدام حسین بوده است. این را خیلی بهتر از من فرماندهان جنگ، فرماندهان ارتش و سپاه آن زمان، می‌توانند بیان کنند که اختلافات تا چه حدد ضرر داشت.»

من می‌دانم این اختلافات ریشه در نفسانیت دارد، ریشه در رابطه با دلسوزی با مردم ندارد بی‌جهت بر مردم منت نگذارند، ریشه در رابطه با توجه به خدا ندارد بی‌جهت خود را خداپرست نشان ندهند، بلکه ریشه در شخص‌پرستی و نفسانیت‌شان دارد. معتقدند که ما باید انجام دهیم هرآنچه ما انجام ندهیم خراب است، غلط است

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم افزود: «در رابطه با برخورد قوه قضاییه با منافقین نیز ما وقتی موفق می‌شدیم که متحد بودیم. برای نمونه زمانی که نیروهای کل قوه قضاییه، دادستانی قوه قضاییه و دادگستری، تمام نیروهای نظامی و انتظامی دور هم جمع می‌شدیم و تصمیمی می‌گرفتیم، در یک نصف روز یا یک شبانه‌روز، تاثیرات آن مشاهده می‌شد. نمونه این تصمیم از بین بردن گروه‌های مخالف طی یک عملیات و در راس آن‌ها هم منافقین بود که مردم از شر آن‌ها خلاص شدند.»

همکاری مجلس و دولت به جایی نرسیده است

رئیس اسبق خانه احزاب با بیان اینکه اتحاد همیشه قدرت‌ها و نیروها را قوی‌ می‌کند و یک نیروی قوی، بُرد بیشتری دارد؛ گفت: «اما اگر اختلاف باشد، قدرت‌ها و نیروها را از بین می‌برد. رهبری با صراحت در ابتدای مجلس اشاره کردند که قوای مختلف با هم همکاری کنند، اما محسوس است که این همکاری به جایی نرسیده است. مشکلات هم هر روز با شرایط کرونا، وضع اقتصادی کشور و تحریم‌های اقتصادی بیشتر می‌شود.»

رئیس کمیسیون اصل 90 در دوره سوم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «مجلس و دولت کارهای مثبت همدیگر را خراب می‌کنند تا کار هیچکدام پیش نرود، به جای اینکه دشمن بخواهد خراب کند ما خودمان، دست به چنین اقدامی می‌زنیم. باید به خاطر خدا و برای مردم کار کنند. من می‌دانم این اختلافات ریشه در نفسانیت دارد، ریشه در رابطه با دلسوزی با مردم ندارد بی‌جهت بر مردم منت نگذارند، ریشه در رابطه با توجه به خدا ندارد بی‌جهت خود را خداپرست نشان ندهند، بلکه ریشه در شخص‌پرستی و نفسانیت‌شان دارد. معتقدند که ما باید انجام دهیم هرآنچه ما انجام ندهیم خراب است، غلط است.»

مردم هیچ وقت اینگونه در مشکلات گیر نکرده بودند؛ مسئولان هواهای نفسانی را کنار بگذارند

آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی گفت: «من از این وضعیت متاسفم اما به عنوان برادر کوچک‌تر همه آن‌ها می‌گویم که واقعا مردم در مشکلاتی از نظر سیاسی و اقتصادی هستند که در این چهل سال با وجود جنگ، کشتار، ترور و مشکلات گذشته، این‌گونه در مشکلات گیر نکرده بودند. اگر مقداری انصاف دارند، اگر مقداری توجه به مردم دارند، واقعا باید هواهای نفسانی را کنار بگذارند و آنچه را که برای مردم و به نفع مردم است با هم توافق کنند و انجام دهند. مردم هم اگر احساس کنند کاری انجام می‌شود، همکاری خواهند کرد.»

قبلا هم جنگ بود اما مردم ناراحت نبودند، خسته نبودند، درد نداشتند

وضعیت فعلی مردم را بی‌صبر کرده است و دیگر نمی‌توانند تحمل کنند. من با مردم ارتباط دارم و واقعا آدم از این مردم خجالت می‌کشد، فقط باید بگوییم شرمنده‌ایم. خواهش می‌کنم از دولتی‌ها و مجلسی‌ها یک لحظه از لحظات‌شان خدا را توجه کنند به خاطر خدا کار انجام دهند، این مردم دارند خسته می‌شوند

وی اضافه کرد: «مشکلات خیلی زیاد است، تحریم‌ها زیاد است و مشکلات کرونا هم اضافه شده است و این وضعیت مردم را بی‌صبر کرده است و دیگر نمی‌توانند تحمل کنند. من با مردم ارتباط دارم و واقعا آدم از این مردم خجالت می‌کشد، فقط باید بگوییم شرمنده‌ایم. خواهش می‌کنم از دولتی‌ها و مجلسی‌ها یک لحظه از لحظات‌شان خدا را توجه کنند به خاطر خدا کار انجام دهند، این مردم دارند خسته می‌شوند.»

به کجا رسیده‌ایم؟

آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی در پایان گفت: «قبلا هم جنگ بود، اما مردم ناراحت نبودند، خسته نبودند، درد نداشتند، اگر هم شهید می‌دادند با دست خودشان فرزندان‌شان را به جنگ می‌فرستادند. مادری را می‌دیدم که فرزندش شهید شده بود ولی دعا می‌کرد و از ما می‌خواست دعا کنیم که دو فرزند دیگر وی نیز شهید شوند. ما قدر این‌ها را ندانستیم، به کجا رسیده‌ایم؟.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار