دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران:

ذخایر انبارها و وضعیت موجود بالگردها جهت انجام عملیات امدادی پایش می‌شود

تهران (پانا)- دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با تاکید بر آمادگی کشور در زمان وقوع حوادث گفت میزان موجودی و ذخایر انبارها، تعیین نقاط امن جهت برپایی سایت‌های اسکان اضطراری، تعداد و وضعیت موجود بالگردها جهت انجام عملیات امدادی به طور مستمر پایش می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۲۹۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ذخایر انبارها و وضعیت موجود بالگردها جهت انجام عملیات امدادی پایش می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار از جلسه روز شنبه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست وزیر کشور و نایب‌ رییس شورای عالی مدیریت بحران در محل سالن پیامبر اعظم(ص) ساختمان وزارت کشور خبر داد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مطابق بند الف ماده ۱۰ و جزء ۳ و ۴ بند الف ماده ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور و با توجه به شروع فصل بارش، لزوم آمادگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها به منظور مواجهه با مخاطرات احتمالی طبیعی، جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست وزیر کشور و نایب‌ رییس شورای عالی مدیریت بحران در محل سالن پیامبر اعظم(ص) ساختمان وزارت کشور برگزار می‌شود.

نجار با اشاره به ارائه گزارش تحلیلی سازمان هواشناسی در خصوص پیش‌بینی میزان بارش‌ها و وضعیت جوی در نیمه دوم سال جاری افزود: وزارت نیرو و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مورد وضعیت لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌های کشور، وضعیت ظرفیت موجود سدهای کشور جهت کنترل سیلاب‌ها، شبکه‌های توزیع برق و آب، اعلام ساز و کارهای لازم به منظور کنترل آبهای سطحی و میزان آمادگی در مواجهه با سیلاب احتمالی به ارائه گزارش می‌پردازند.

وی همچنین درباره میزان آمادگی و اقدامات پیشگیرانه انجام شده در مورد مواجهه با سیلاب احتمالی جهت جلوگیری از خسارات به بخش کشاورزی گفت: در این جلسه، هماهنگی‌های انجام شده میان سازمان هواشناسی و وزارت جهاد کشاورزی و ساز و کار اتخاذ شده به منظور اطلاع رسانی بهنگام اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌های هواشناسی به کشاورزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با تاکید بر آمادگی کشور در زمان وقوع حوادث اظهار داشت: میزان موجودی و ذخایر انبارها، تعیین نقاط امن جهت برپایی سایت‌های اسکان اضطراری، تعداد و وضعیت موجود بالگردها جهت انجام عملیات امدادی و سایر موارد مرتبط به طور مستمر پایش می‌شود.

نجار همچنین به پایش وضعیت راه‌های کشور، اقدامات پیشگیرانه انجام شده و میزان آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت مواجهه با حوادث احتمالی اشاره کرد و گفت: یگان‌های مستقر در استان‌ها جهت پشتیانی از سازمان‌های امدادی و تأمین تجهیزات مناسب برای آنها در شرایط اضطراری از سوی ستاد کل نیروهای مسلح پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار