با مشارکت اموزش و پرورش:

راه‌اندازی پویش سراسری «لبخند رضایت» در گیلان

رشت ( پانا) - مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان گفت: در ادامه تهیه و توزیع کمک های مومنانه پویش سراسری لبخند رضایت با همکاری قشر فرهنگیان اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۲۹۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پویش سراسری «لبخند رضایت» در گیلان

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم و برتر جامعه اسلامی و دینی احساس مسئولیت، روحیه تعاون، فرهنگ نوع دوستی و همبستگی اجتماعی میان مردم است، افزود: این روحیه در کشور زنده است و مردم نسبت به وضعیت همنوعان خود بسیار حساس هستند و نشان دادند که آگاهانه در جهت خدمت رسانی همت می‌کنند.

وی افزود: معلمان با موقعیت شناسی و درک اهمیت شرایط شیوع ویروس کرونا، با استفاده ازهمه استعدادها و خلاقیت های فردی و سازمانی و بهره مندی از تمام ظرفیت‌های موجود نگذاشتند، مقوله آموزش به تعطیلی بینجامد.

حبیبی با تاکید بر اینکه نقش خانواده‌ها نیز در این شرایط به عنوان مربی در حوزه تربیتی،بیشتر احساس می‌شود، گفت: یکی از دستاورهای فرهنگی، انقلاب اسلامی دسترسی رایگان همه به آموزش و مبارزه با جهل و بی سوادی بود.

وی یادآور شد: امسال با توجه به رویکرد آموزش تعلیم وتربیت در بستر فضای مجازی از طریق شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) دنبال می شود، می بایست با توجه به عدالت آموزشی و تضمین درسی همه دانش آموزان به فرصت برابر آموزش، تنگناههایی در تامین هزینه ها و امکانات و ابزارهای آموزشی نظیرگوشی های هوشمند، تبلت و مشکلات زیرساختی اینترنت و عدم دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد، اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان گفت: تعلیم و تربیت مطلوب نیازمند رفع نابرابری هاست. کرونا نشان داد محرومیت ها و نابرابری دیجیتال، چگونه می تواند منجر به محرومیت و شرمندگی اجتماعی خانواده‌ها و کودکان شود.

وی گفت: اگر قرار باشد آموزش در فضای مجازی ادامه داشته باشد، شناسایی خانواده های محروم برای ارائه خدمات مجازی و سرمایه گذاری در جهت ارتقای سواد دیجیتال در طبقات پایین جامعه می‌تواند یکی از سیاست‌های اجتماعی در راستای عدالت اجتماعی و آموزشی باشد.

حبیبی گفت: ویروس کرونا، خانواده‌ها را متوجه نقش اهمیت معلم و مدرسه کرد، تصورات غلطی که در مورد معلم وحرفه ی معلمی در اذهان عمومی ایجاد شده بود را زدود و نشان داد که نقش و جایگاه معلم در تعلیم و تربیت می تواند از نقش والدین مهمتر و اساسی تر باشد.
حبیبی ادامه داد: با شکر و سپاس به درگاه خداوند متعال بخاطر توفیق انجام وظیفه در اجرای مرحله اول و دوم نهضت کمک مومنانه در سطح خانواده بزرگ آموزش و پرورش با همت و جهاد مخلصانه مسئولین و مدیران و عموم فرهنگیان فرهیخته و اولیاء دانش آموزان با مسئولیت سازمان بسیج فرهنگیان، در ادامه این مسیر پر خیر و برکت، بسیج‌ فرهنگیان با همکاری نهاد آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، تشکل بسیج دانش آموزی، گروههای جهادی و خیرین در نظر دارد با عنایت الهی در بازه زمانی دهه سوم ماه صفر و به نیت نهادینه سازی فرهنگ غنی انفاق و محرومیت زدایی و در طبق اخلاص قرار دادن تمام امکانات مادی و معنوی عموم مردم برای کمک به دانش اموزان نیازمند و کسب رضایت خداوند، پویش سراسری " لبخند رضایت " را اجرا نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار