مهری که همچنان بوی کرونا می دهد

تهران (پانا) - دوباره پاییز آمده است و درختان نارنجی پوش مدارس، انتظار دانش آموزان را می کشند. پاییزی که با نامهربانی ویروس کرونا، بوی ماه مهر را از دانش آموزان گرفت. چند هفته است که ازشروع سال تحصیلی جدید می گذرد و دانش آموزان و معلمان در بستر فضای مجازی و شبکه شاد به آموزش پرداخته اند.

کد مطلب: ۱۱۲۹۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مهری که همچنان بوی کرونا می دهد

در روزهای اول بازگشایی مدارس، مدرسه حضرت زینب(س) کلاسهای حضوری خود را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آغاز کرد. دانش آموزان این دبیرستان بر طبق شماره لیست شان در روزهای مشخص شده از طرف مدرسه در کلاس های حضوری، به مدرسه می آمدند. «سارا عباسی» مدیریت این مدرسه بر طبق بخشنامه ای از طرف اداره آموزش و پرورش مدت کلاس ها را کوتاه تر کرده بود تا خطری دانش آموزان را تهدید نکند.

اما این روزها بعد از شیوع دوباره ویروس منحوس کرونا و اعلام عدم برگزاری حضوری کلاس ها، دانش آموزان مدرسه حضرت زینب(س) مانند سایر دانش آموزان در بستر شبکه مجازی شاد توسط دبیران آموزش می بینند.
«بهار» یکی از دانش آموزان کلاس هشتم در گفت و گو با پانا می گوید: به دلیل ارتباط نگرفتن مستقیم با معلم ممکن است درس را متوجه نشویم. اما این آموزش های مجازی نقاط قوتی نیز دارد: در بستر این آموزش های مجازی می توانیم به صورت آنلاین مشکل درسی مان را با دبیران برطرف کنیم.
او همچنین پیشنهاد می کند برای یادگیری بهتر مطالب، بعد از تدریس معلم درس را دوره کنیم.
«خدایی»، دبیر مطالعات اجتماعی این پایه می گوید: از آموزش های مجازی راضی هستم، اما کلاس های حضوری بهترند، زیرا مشکلات قطع و وصلی آموزش مجازی در کلاس های حضوری، پیش نمی آید.
«هانیه» یکی دیگر از دانش آموزان می گوید: آموزش های مجازی بد نیست، اما حضوری خیلی بهتر است. بنظرم این آموزش ها نکات مثبتی ندارد و درس ها را به صورت دقیق یاد نمی گیریم.
او پیشنهاد می دهد حجم تکالیف کتبی کمتر شود تا فرصت برای درک و مطالعه درس پیدا شود.
برخی دیگر از دانش آموزان نیز از شبکه شاد گله مند هستند و تقاضای برطرف شدن مشکلات را دارند.
«مشعشع» معاون پرورشی این مدرسه در رابطه با نحوه برگزاری کلاس ها عنوان می کند: کلاس های حضوری و محیط مدرسه هم از نظر آموزشی، پرورشی، روحی و جسمی بهتر هستند، زیرا ارتباط موثرتر است. ما نه تنها در پی آموزش درس هستیم بلکه در مسیر تربیت و رشد بچه ها نیز هستیم و از فرصت فضای مجازی برای آموزش و تربیت و ارتباط با دبیران استفاده می کنیم.
او همچنین در رابطه با شبکه شاد می گوید: معلم و دانش آموز وقت می گذارند و هزینه می کنند، اما مقداری از وقت کلاس به دلیل سرعت شبکه به بطالت می گذرد. شاد رو به پیشرفت است و برای بهتر شدن شبکه آموزشی شاد، هر پایه را در ساعت بندی مشخصی برگزار کنند تا مشکل سرعت حل شود. او در پایان، آرزوی نابودی ویروس کرونا و سلامتی را برای همه دانش آموزان بیان کرد.

فاطمه تنها، خبرنگار دانش آموز منطقه ۱۱

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار