معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

۲۵۰ اتوبوس برای نوسازی به تعمیرگاه‌ها اعزام شده‌اند

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که امروز در بازدید سخنگوی دولت از ایستگاه‌های مترو او را همراهی می‌کرد، از سه خواسته شهرداری از دولت در حوزه حمل و نقل و ترافیک گفت و اعلام کرد که این تقاضاها توسط سخنگوی دولت در جلسه امروز ستاد کرونا مطرح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۵۰  اتوبوس برای نوسازی به تعمیرگاه‌ها اعزام شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری شهر،‌ سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که امروز-۱۹ مهر- همراه سخنگوی دولت از ایستگاه متروی ولیعصر تا ایستگاه تجریش سوار مترو شده بود، در حاشیه این بازدید گفت: من از وزرای دولت هم می خواهم که با مترو تردد کنند و از نزدیک مشکلات مردم در استفاده از مترو را لمس کنند.

او افزود: امروز بعد از بازدید سخنگوی دولت، سه خواسته از او داشتیم؛ یکی این که اتوبوسرانی و متروی ما نیاز به نوسازی دارد و می توان با هزینه کمی هزار دستگاه اتوبوس و سیصد دستگاه واگن را نوسازی کرد. دوم اینکه در حوزه واگن سازی هم از او خواستیم که دولت کمک کند، با انعقاد چند قرارداد با واگن سازی تهران و سایر کارخانجات داخلی در سال جهش تولید هم می توان این کارخانه ها را فعال کرد و هم بخشی از واگن های مورد نیاز کشور را تامین کرد. ظرفیت زیرساخت های ما نیاز به سه هزار دستگاه واگن دارد که ما در حال حاضر تنها ۱۵۰۰ واگن داریم.

او در ادامه گفت: دولت امکان نوسازی هزار دستگاه اتوبوس را فراهم کرده است و هم اکنون ۲۵۰ اتوبوس به تعمیرگاه ها اعزام شده اند. این در حالی است که هزینه نوسازی هر دستگاه اتوبوس حدودا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود. از سوی دیگر با هزار میلیارد تومان می توان ۴۲ رام قطار را که نیاز به نوسازی دارند، نوسازی کرد، در حالی که اگر بخواهیم همین مقدار قطار وارد ناوگان کنیم با هزینه های امروز یورو حدود ۹ هزار میلیارد تومان باید هزینه کنیم.

هاشمی در ادامه گفت: حمایت های یارانه ای یکی دیگر از خواسته های ما از او بود. ناوگان حمل و نقل شهری در حوزه اتوبوسرانی و مترو در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد چرا که با وجود افزایش قیمت ها، میزان مسافران مترو به نصف رسیده و در اتوبوسرانی هم میزان مسافران به یک سوم رسیده است. ضمن این که آن دسته از شهروندانی که هم اکنون از ناوگان حمل و نقل شهری استفاده می کنند، پای ثابت هستند و احتمالا امکان استفاده از مودهای دیگر حمل و نقل را ندارند. انتظار ما این است که دولت در یارانه حمل و نقل کمک کند، ایشان هم قول مساعد داده اند که در جلسه ستاد کرونا این را مطرح کنند.

او در پایان گفت: استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی، از امروز اجباری شده است و نیروی انتظامی در این زمینه به ما کمک می کند، اما واقعیت این است که برخی شهروندان در خرید ماسک هم مشکل دارند و باید در این زمینه ها خیریه ها ورود کنند و دولت به تولید کنندگان یارانه بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار