چرا برخی رتبه‌های کنکور به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟

تهران (پانا) - در پی سوال برخی  رتبه‌های کنکور در خصوص دعوت نشدن به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به سوال آنان پاسخ گفت.

کد مطلب: ۱۱۲۹۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
چرا برخی رتبه‌های کنکور به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان دعوت نشدند؟

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، متن پاسخ به شرح ذیل است:

«باسمه تعالی

احتراماً در رابطه با اعتراض برخی رتبه های برتر کنکور به دعوت نشدن در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان موارد زیر را به استحضار می رساند؛

۱- دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا، نقش ذاتی خود یعنی ثبت نام، انتخاب واحد و دانش‌آموختگی دانشجویان را پس از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان توسط سازمان سنجش و ابلاغ آن از سوی وزارت آموزش و پرورش ایفا می کند؛ لذا هیچ نقش مدیریتی در اعلام اسامی در هیچ مرحله ای از کنکور سراسری ندارد.

۲- اعلام اسامی چند برابر ظرفیت از سوی سازمان سنجش بر اساس ابلاغیه‌های مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و آموزش و پرورش به آن سازمان صورت می‌گیرد و باز دانشگاه هیچگونه دخل و تصرفی در این امر ندارد.

۳- تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد چون پذیرش برای این دانشگاه بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش به صورت اولویت بومی بودن در منطقه آموزش و پرورش محل خدمت صورت می گیرد؛ لذا برای هر کد اعلام شده برای هر رشته رقابت فشرده و محدودی به وجود می آید. برای نمونه اگر برای درس زیست شناسی در منطقه ۱۹ تهران ۲ نفر سهمیه زن اعلام شده باشد با یک و نیم برابر ظرفیت فقط ۳ نفر و با دو برابر ظرفیت فقط ۴ نفر به مصاحبه دعوت می‌شوند این امر رقابت را سنگین و محدود می‌سازد و پذیرش هر فرد در هر کد رشته در رقابت با نمره سایر داوطلبانی است که می‌توانند آن کد رشته را انتخاب کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار