جانشین ستاد مقابله با کرونای سیستان و بلوچستان:

سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت اصلی ستاد مبارزه با کروناست

زاهدان (پانا) – جانشین ستاد مقابله با کرونای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعطیلی مدارس در دوران کرونا بهترین راهکار نیست، گفت سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت اصلی ستاد مقابله با کروناست و بر همین اساس مدارس باید با نگاه سلامت محور و اولویت دادن به بهداشت و سلامت دانش آموزان و معلمان در این ایام فعالیت کنند تا ضمن حفظ سلامت جامعه کمترین آسیب به مقوله آموزش و پرورش دانش آموزان وارد شود.

کد مطلب: ۱۱۲۸۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت اصلی ستاد مبارزه با کروناست

عباسعلی ارجمندی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: وقتی آمار و ارقام شیوع ویروس کرونا در کشور و استان افزایش می یابد تعطیلی مدارس اولین راهکاری است که به ذهن همه می رسد اما اگر به تبعات این موضوع دقت کنیم متوجه می شویم که تعطیلی بهترین راهکار نیست.
وی افزود: تعطیلی مدارس مخاطرات جدی برای آینده جامعه به همراه دارد و با توجه به اینکه طبق نظر کارشناسان ویروس کرونا برای مدت مدیدی در جهان وجود خواهد داشت، باید الگویی را به صورت بومی پیاده کنیم که هم سلامت دانش آموزان و معلمان را تضمین کند و هم کمترین آسیب را به روند آموزش و فرهنگ جامعه وارد کند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وقتی دانش آموزان به صورت مجازی آموزش می بینند از نظر تربیتی اهداف مورد نظر آموزش و پرورش کمتر محقق خواهد شد.
ارجمندی خاطر نشان کرد: در صورتی که دانش آموزان به صورت حضوری در مدرسه حاضر می شوند، رفت و آمد و سایر فعالیت های آنان در طول روز بر اساس نظم و انضباطی مشخص انجام می شود که حداقل در 9 ماه از سال مجبور به رعایت آن هستند و این موضوع تاثیر بسیار زیادی در سلامت روحی و جسمی دانش آموزان دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که روی آوردن صرف به فضای مجازی برای انجام امر خطیر آموزش و پرورش در کنار خانه نشین کردن دانش آموزان مخاطرات و پیامدهای منفی زیادی برای آینده دانش آموزان و جامعه خواهد داشت. از طرفی تعطیلی در هر یک از بخش های جامعه به طور قطع موج های دیگری از سفرهای غیر ضروری، تجمعات، مهمانی ها و ... را در پی خواهد داشت.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر این است که در کنار آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان و معلمان باید در اولویت باشد و فعالیت مدارس باید به گونه ای مدیریت شود که با حفظ اصول بهداشتی اصول آموزش و پرورش نیز به درستی اجرا شود.
ارجمندی ادامه داد: برای تحقق این مهم تمامی دستگاه های اجرایی، انجمن اولیا و مربیان، مجموعه شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان ها و شوراهای مدارس باید به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنند تا بتوانیم سال تحصیلی را به بهترین شکل با نگاه سلامت محور پیش ببریم.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار