معاون شهردار تهران مطرح کرد

تاکید بر ظرفیت درآمدزایی منطقه 22 شهرداری تهران

تهران (پانا) - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، از منطقه 22 به عنوان یکی از ظرفیت‌های درآمد زایی شهرداری تهران نام برد و گفت این منطقه از امکانات زیادی برای درآمدزایی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۲۸۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر ظرفیت درآمدزایی منطقه 22 شهرداری تهران

به گزارش روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، عبدالحمید امامی با اعلام این مطلب در جلسه بررسی پروژه ایران مال که با حضور مناف هاشمی برگزار شد، بر ضرورت استفاده از ثروت و سرمایه‌های مدیریت شهری در مسیر درآمدزایی تاکید کرد و افزود: حرکت به سمت ایجاد منابع مالی جدید و پایدار یکی از سیاست‌های مدیریت شهری است.

وی پروژه هزار و یک شهر در منطقه 22 را فرصتی برای بازگرداندن نشاط به شهر خواند و گفت: احداث این مجموعه یک فرصت است تا بتوانیم نشاط و شادابی را به شهر و شهروندان بازگردانیم.

معاون شهردار تهران تامین منابع مالی را از وظایف مهم معاونت مالی و اقتصاد شهری اعلام کرد و افزود: سیاست شهرداری و شورای ‌شهر تهران این است که منابع غیرنقد شهر را بیشتر کنند.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل شهردار تهران در ادامه با اشاره به احداث خط 10 مترو گفت: خط ۱۰ مترو به طول ۴۳ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه در غربی ترین نقطه از مترو تهران (وردآورد) آغاز شده و در مسیر شرقی‌ترین نقطه از پایتخت (قنات کوثر) امتداد خواهد داشت.

وی افزود: احداث این خط به 3 فاز تقسیم بندی می‌شود که تا پایان سال جاری فاز 1 احداث خط 10 مترو با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء اجرایی خواهد شد. امیدواریم بتوانیم امسال ٥٠ درصد از بودجه عمرانی شهرداری تهران را در حوزه‌های توسعه‌ای، حمل و نقل و تملک جذب کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی دنبال کنیم.

وی افزود: مجتمع ایستگاهی مترو با نگاه اقتصادی و درآمدزایی باید با کمک مناطق ٢٢ گانه هدف گذاری شود.

در این جلسه علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ نیز با بیان اینکه هزار و یک شهر یک پروژه مشارکتی بین شهرداری و بخش خصوصی است، اظهار کرد: زمین این پروژه متعلق به شهرداری بوده و اخیرا سند آن از بنیاد تعاون ارتش اخذ شده که متناسب با پیشرفت فیزیکی به شریک واگذار خواهد شد. شهرداری منطقه توانسته جمعا 235 هکتار زمین از تعهدات باقیمانده را دریافت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار