آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده تابستان

تهران ( پانا) - طبق اعلام مسئولان سازمان مالیاتی مؤدیان مالیاتی تا پایان امروز برای ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده تابستان امسال فرصت دارند.

کد مطلب: ۱۱۲۸۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده تابستان

مالیات بر ارزش افزوده بر قیمت تمام شده محصولات و خدمات وضع می‌شود که در نهایت این نوع مالیات از مصرف کنندگان دریافت می‌شود و نرخ آن همچنان ۹ درصد که شامل شش درصد مالیات و سه درصد عوارض است.

در این بین، آخرین مهلت مشمولان این نوع مالیات برای ارائه اظهارنامه مالیاتی دوره تابستان سال جاری تا پایان امروز است که آن‌ها باید با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی evat.ir به صورت الکترونیکی مالیات متعلقه را پرداخت کنند.

همچنین، کلیه واحدهای خدمات سازمان امور مالیاتی از ابتدای وقت اداری تا پایان ساعت ۱۸ امروز به این منظور آماده خدمت رسانی مؤدیان هستند.

گفتنی است که اگر این دسته از مؤدیان مالیات مربوطه تود را پرداخت نکنند، جریمه‌های مالیاتی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

در صورتی که آن‌ها بخواهند بدهی مالیاتی خود را با ارائه چک پرداخت کنند، باید چک رمزدار و قبوض الکترونیکی سه رقم آخر مبلغ صفر بوده و به بالا گرد شود که مبالغ گرد شده به عنوان طلب مؤدی منظور و در هنگام صدور برگ قطعی تسویه می‌شود. همچنین، باید در صورت ارائه چک تضمینی به منظور پرداخت بدهی مالیاتی نسبت به صدور قبض نقدی از طریق سامانه مالیات برارزش افزوده اقدام و قبض صادر شده را همراه چک مذکور جهت وصول به بانک ارائه کنند.

در آخر این دسته از مؤدیان باید بدانند که با ثبت الکترونیکی اظهارنامه به امضای دیجیتال یا پرداخت کل مبلغ ابرازی در موعد مقرر نیازی به مراجعه حضوری جهت ارائه نسخه چاپی به واحد خدمات مؤدیان نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار