رخشانی مهر از پیش بینی ساخت اتاق فعالیت‌های بسیج در مدارس خبر داد

تفاهم نامه چندجانبه میان سازمان نوسازی مدارس کشور با سازمان بسیج سازندگی و بسیج دانش آموزی امضا شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس در جلسه پیگیری تفاهم نامه چندجانبه سازمان نوسازی مدارس کشور با سازمان بسیج سازندگی و بسیج دانش آموزی با تاکید بر ضرورت همکاری در محرومیت زدایی آموزشی و مدرسه سازی بیان کرد که این فعالیت ها اثرات تربیتی و فرهنگی مثبتی بر روی دانش آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی مهر از پیش بینی ساخت اتاق فعالیت‌های بسیج در مدارس خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، جلسه پیگیری تفاهم‌نامه چند جانبه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با سازمان بسیج سازندگی و بسیج دانش آموزی با حضور مهراله رخشانی‌مهر و محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و مجتبی باستان جانشین رئیس سازمان بسیج دانش آموزی برگزار شد.

مهراله رخشانی مهر در این نشست که مدیران کل نوسازی مدارس و روسای بسیج دانش آموزی و سازندگی استان‌ها نیز به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس حضور داشتند، با اشاره به ضرورت تعامل بین این مجموعه ها و لزوم هم افزایی و همکاری در راستای محرومیت زدایی آموزشی و مدرسه سازی گفت: فعالیت‌های جهادی در مدرسه سازی با روحیه همدلی علاوه بر اینکه موجب عمران و آبادانی و تامین فضای آموزشی در مناطق محروم می شود، اثرات تربیتی و فرهنگی نیز به همراه دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطر نشان کرد: اهتمام ویژه در توجه به مسائل تربیتی در طراحی و زیباسازی فضاهای آموزشی در دستور کار سازمان قرار گرفته است و بر این مبنا به‌کارگیری مفاهیم اخلاقی و تربیتی مرتبط با دانش آموزان و جوانان را که در بیانیه آمده است، تاکید کرده ایم در پروژه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی می تواند در مدارس نقش سازنده ای را درپرورش روحیه انقلابی دانش آموزان داشته باشد از پیش بینی ساخت اتاق فعالیت های بسیج در مدارس خبرداد و گفت : سازمان نوسازی مدارس می کوشد در حد توان خود حداقل‌های مورد نیاز بسیج دانش آموزی در مدارس را تامین نماید.

أجر "آجر به آجر" نصیب کل جامعه می شود

محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در این جلسه با تمجید از طرح "آجر به آجر" گفت: به برکت کمک های کوچک مردمی در این حرکت معنوی بزرگ اَجر "آجر به آجر" نصیب کل جامعه می شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد : این پویش های کار خیر موجب شکل گیری اجتماع های اثربخش می شود که نمونه آن را در دوران دفاع مقدس و اخیرا در جهاد مقابله با بیماری کرونا ملاحظه کردیم.

وی همچنین به تشرح اقدامات انجام شده در استان ها و مناطق محروم کشور پرداخت: و گفت: گروه های جهادی در ساخت مدارس یک و دو کلاسه، دیوار کشی و انجام تعمیرات و به سازی فضاها و تجهیزات آموزشی اقدامات خوبی انجام داده اند و خوشبختانه ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد که بتوانیم فعالیت های خودمان را ارتقا دهیم.

روحیه مقاومت و سازندگی راه برون رفت از مشکلات

مجتبی باستان جانشین رئیس سازمان بسیج دانش آموزی این تفاهم نامه چندجانبه را گامی مهم در جهت دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد : تربیت دانش آموزان انقلابی بر اساس ویژگی های ذکر شده در سند نیازمند همکاری نهادها و دستگاه های مرتبط است که به آموزش و پرورش در جهت تحقق اهداف سند کمک کنند.

مجتبی باستان با تاکید بر اینکه راه برون رفت از مشکلات کنونی داشتن روحیه مقاومت و سازندگی است؛ گفت: بسیج دانش آموزی در موضوع بازگشایی مدارس پویشی به نام «همکلاسی مهربان» را در تامین لوازم التحریر و امکانات آموزشی دانش آموزان محروم اجرا کرد؛ در پویش آجر به آجر نیز میکوشیم این مهربانی را در گسترش فرهنگ کار خیر مدرسه سازی دنبال کنیم.

شایان ذکر است، تفاهم‌نامه ساخت۴۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی و تعمیر و بازسازی سه هزار مدرسه بین سازمان نوسازی مدارس کشور و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و سازمان های بسبج سازندگی، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی در اردیبهشت ماه امسال منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار