رخشانی‌مهر: تمام مدارس مناطق سیل‌زده سال ۹۸ با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد تومان بازسازی شدند

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۰۰درصد مدارس آسیب‌دیده از سیل سال گذشته در ۳ استان خوزستان، گلستان و لرستان بازسازی شدند اعلام کرد که در کشور ۱۴ هزار کلاس درس با گرمایش بخاری نفتی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: تمام مدارس مناطق سیل‌زده سال ۹۸ با اعتبار بیش از 3 هزار میلیارد تومان بازسازی شدند

به گزارش تسنیم، مهراله رخشانی‌مهر در اهواز، با اشاره به بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل 98 در خوزستان اظهار داشت: 100درصد مدارس آسیب‌دیده از سیل 98 در 3 استان خوزستان، گلستان و لرستان بازسازی شدند. سازمان نوسازی مدارس سال 99 بیش از 14 هزار کلاس درس بازسازی و تحویل دانش آموزان شده است؛ برای این پروژه‌ها بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیشتر طرح‌های سازمان نوسازی مدارس نوساخت بوده و بخشی نیز نوسازی بوده است. در استان خوزستان 11 هزار کلاس درس تحویل داده شده و مشارکت خیرین در خوزستان بسیار مناسب است؛ این استان اکنون رتبه سوم کشور را از این لحاظ دارد که امیدواریم این رتبه بهتر شود. مدارس نوساز و یا تازه تاسیس به شکل هوشمند هستند و در مدارسی که 100درصد هوشمند نیست، حداقل یکی از کلاس‌ها هوشمندسازی شده است.

ابلاغ بودجه 1300 میلیارد تومانی نوسازی سیستم گرمایشی مدارس تا دو هفته آینده

رخشانی‌مهر درباره مدارس 3 شیفته اظهار کرد: مدارس 3 شیفته در کشور نداریم ولی در شهرهای که پر تراکم هستند، مدارس 2 شیفته وجود دارد؛ مدارس خشت و گلی حذف شده است ولی مدارس کپری به دلیل سازگاری با شرایط بومی و معماری منطقه همچنان وجود دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه "بیش از 14 هزار کلاس با گرمایش بخاری نفتی در مناطق صعب‌العبور وجود دارد" گفت: برای سیستم سرمایشی 15 میلیارد تومان در خوزستان هزینه و کولر خریداری شده است. در مدارس تازه‌تاسیس، با هدف توسعه فضای ورزشی امکانات مربوطه فراهم می‌شود؛ این سازمان برای توسعه ورزش شنا و احداث استخر برنامه‌ای ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار