دانش آموزان بوشهری؛ برگزیده پروژه جهانی زمین موازی شدند

بوشهر(پانا) - دبیر کانون نجوم دانشگاه خلیج فارس گفت تیم انجمن نجوم رصد خانه مهر وابسته به آموزش و پرورش استان بوشهر به عنوان نماینده ایران در پروژه جهانی زمین موازی، یکی از ۲۰ تیم برگزیده این پروژه شد.

کد مطلب: ۱۱۲۸۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان بوشهری؛ برگزیده پروژه جهانی زمین موازی شدند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، مهدی رکنی اظهار کرد: پروژه جهانی زمین موازی با ایده آموزشی برای شبیه سازی تابش خورشید بر کره زمین و شهرهای مختلف جهان طراحی شده‌است و به آگاهی دانش‌آموزان از تابش خورشید در زمان‌های مختلف به کره زمین کمک می‌کند و خلاقیت این تیم بوشهری در آموزش این مفهوم به کودکان باعث شد تا به عنوان نماینده ایران در میان ۲۰تیم برگزیده جهان قرار گیرد.

وی افزود: مخاطب اصلی این پروژه در همه کشورها دانش‌آموزان نوجوان هستند، اما بخاطر انجام پروژه برای کودکان زیر ۱۰سال برگزیده شده اند.

رکنی یادآورشد: هر تیم از یک معلم و دانش‌آموزانش تشکیل می‌شود که پس از ثبت نام در سایت "ناسه" (شبکه جهانی آموزشی ستاره شناسی ) پروژه را در ترکیب با مسائل مرتبط با شهر و کشور خود اجرا کردند و بهترین ایده یا خلاقیت در کار عامل موثر در انتخاب برگزیده‌ها بود.

سخنگو و مدیر علمی تیم پروژه جهانی زمین موازی بوشهر گفت: انجمن نجوم رصدخانه مهر بوشهر از ابتدای سال ۹۹شروع به انجام پروژه و آموزش آن به دانش‌آموزان کرده‌است.

دبیر کانون نجوم دانشگاه خلیج فارس بوشهر در اختتامیه پروژه جهانی زمین موازی به عنوان نماینده ایران در کنار بیست کشور برگزیده دنیا حضور یافت و به مدت چهار دقیقه سخنرانی کرد.

مراسم اختتامیه این پروژه در کشور اسپانیا و بندر بارسلونا به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار